Tack Johan, den har jag bokmärkt och den var del av inspirationen. Men fler av de jag hittar för orker (och annat) använder gamla citadell, och de är verkligen oftast en värld från nya. Men insett att 'straken green' är en riktigt bra midtone från citadell. Men inte sett den användas i ngn tutorial.Johha skrev:Jag tycker det där ser bra ut!
annars är detta en bra tutorial för ork hud!
http://massivevoodoo.blogspot.se/2009/1 ... -skin.html
Vad har du målat osv idag?
-
Fluff Fluffington
Re: Vad har du målat osv idag?
Då har jag fått hem två nya "brickor" till Zone Mortalis som jag börjat måla på. För er alla som är intresserade av zonen kan jag nämna att de helt platta bitarna som jag har skaffat är mörkt rödbruna i färgen och inte svarta som de tidigare bitarna. De är också marginellt större. Inte många mm, men ändå.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Yooo! gjorde klart min första Terminator till min Dark Angel arme!
Har nyligen tagit upp hobbyn igen och införskaffat mig en jävla massa saker, färg, airbrush och annat. skit kul att hålla på med detta igen.
men ja här är den första
laddar upp fler bilder snart när jag har gjort klart lite fler gubbar.
http://imgur.com/a/YhrJM#0
Har nyligen tagit upp hobbyn igen och införskaffat mig en jävla massa saker, färg, airbrush och annat. skit kul att hålla på med detta igen.
men ja här är den första
http://imgur.com/a/YhrJM#0
Tolv zonen - brickor har nu fått metalldetaljer och en agraxwash. Nu ska det dit lite mer brunt på det bruna... och sedan rost. Sen tänker jag ta mig f*n vara färdig med dessa tolv.
Jösses vad jag känner mig duktig.
Jösses vad jag känner mig duktig.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Vet inte om detta platsar men jag har sett lite markörer som nästan är terräng i tråden, å det är roligare att be om ursäkt än att be om lov 
Jag gjorde ett första försök att hemmabygga egen terräng.
Detta är vad som gick åt och i vilken ordning ungefärligen:
Laserskurna baser i MDf som jag köpte för nästan inget i samband med inhandlande av laserskurna ruiner.
Grov ståltråd som böjdes till 8:or liggande platt med uppåtstående, ihopsnörrade, ändar som bulkades ut med ugnsfolie och täcktes av maskeringstejp för att bli trädstammar/pinnar som står upp ur marken på vilka plastväxterna fästs efter målning.
trälim.
Sand, stulen ur sandlådan på gården bakom huset.
Mörkbrun färg som airbrushades på.
Ljusbrun som drybrushades.
Statiskt gräs.
Smältlim att fästa växterna på pinnarna på baserna/stammarna och sedan för att fästa mossan som döljer skarvarna.
Å så klart!
Här med mina scouts som smyger runt för att visa skala, alla är så att det går att ställa infanterister bland träden utan problem, fordon blir lite värre men växterna är så mjuka att det bara borde vara att ställa dom rakt på utan någon skada.
Tack för idag!
Jag gjorde ett första försök att hemmabygga egen terräng.
Detta är vad som gick åt och i vilken ordning ungefärligen:
Laserskurna baser i MDf som jag köpte för nästan inget i samband med inhandlande av laserskurna ruiner.
Grov ståltråd som böjdes till 8:or liggande platt med uppåtstående, ihopsnörrade, ändar som bulkades ut med ugnsfolie och täcktes av maskeringstejp för att bli trädstammar/pinnar som står upp ur marken på vilka plastväxterna fästs efter målning.
trälim.
Sand, stulen ur sandlådan på gården bakom huset.
Mörkbrun färg som airbrushades på.
Ljusbrun som drybrushades.
Statiskt gräs.
Smältlim att fästa växterna på pinnarna på baserna/stammarna och sedan för att fästa mossan som döljer skarvarna.
Å så klart!
Här med mina scouts som smyger runt för att visa skala, alla är så att det går att ställa infanterister bland träden utan problem, fordon blir lite värre men växterna är så mjuka att det bara borde vara att ställa dom rakt på utan någon skada.
Tack för idag!
- Bilagor
-
- composit.jpg (98.93 KiB) Visad 2928 gånger
Inte målat (för jag har inget att måla
) men dock skissat lite snabbt. Håller på att planera en arme med admech-tema, närmare bestämt en del av en "explorator fleet".
Vill hålla mig nära silhuetten och dimensionerna på en vanlig leman russ med den här. Den är tänkt att föreställa någon slags futuristisk anläggningsmaskin som kan gräva, skära, borra, lyfta och så vidare. Benen skall kunna använda sig av flera olika ledsegment för att stå på eller klättra med.
Vill hålla mig nära silhuetten och dimensionerna på en vanlig leman russ med den här. Den är tänkt att föreställa någon slags futuristisk anläggningsmaskin som kan gräva, skära, borra, lyfta och så vidare. Benen skall kunna använda sig av flera olika ledsegment för att stå på eller klättra med.
- Bilagor
-
- walkertank.jpg (59.48 KiB) Visad 2884 gånger
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
- Lottomannen