Nya Necrons - rykten och bilder
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Nya Necrons - rykten och bilder
Så länge dom behåller 3+ armour save så tror jag att dom blir hårdare hur som.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
jag såg ingen destroyer lord i listan från jacked-up. någn som sett rykten om destroyer body wargear?
dock så var heavy destroyers både fast och heavy support enligt den listan, så den är nog inte kopierad från ett foto.
dock så var heavy destroyers både fast och heavy support enligt den listan, så den är nog inte kopierad från ett foto.
Ja' än't bittä'!
Barge spam och flygspam verkar bli lite sämre, samt är de inte längre bäst mot Invis.
Ingen är gladare än jag över nerfen till MSS, de har varit brutna tillräckligt länge, de är fortfarande helt ok (om de kostar typ 5p).
Om wraiths får T5 hoppas jag deras ++ save försvinner eller blir 5++ som bäst. Behåller de 3++ så kommer vi aldrig se andra arméer än 3-4 enheter wraiths med d-lords. Men detta kanske poängkostnaden ordnar, kostar de 50-60p styck så får de gärna ha 3++ med T5. Så länge de inte på något sätt kan få hit and run också.
Ingen är gladare än jag över nerfen till MSS, de har varit brutna tillräckligt länge, de är fortfarande helt ok (om de kostar typ 5p).
Om wraiths får T5 hoppas jag deras ++ save försvinner eller blir 5++ som bäst. Behåller de 3++ så kommer vi aldrig se andra arméer än 3-4 enheter wraiths med d-lords. Men detta kanske poängkostnaden ordnar, kostar de 50-60p styck så får de gärna ha 3++ med T5. Så länge de inte på något sätt kan få hit and run också.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
-
Elevatorlake
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!Excessus skrev:and there was much rejoycing!Ynick skrev:http://www.belloflostsouls.net/2015/01/ ... codex.html
Ouch om detta stämmer så vart mind scaraberna riktigt nerfade.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
-
Elevatorlake
Har bara hunnit bläddra igenom den en gång nu men det är ganska mycket ändringar "under ytan" tycker jag det verkar som, utan att kunna den förra utantill på något sätt.
Några ändringar jag såg.
Wraiths fick t5 men behåller 3++ medan tesla blev nerfad som väntat (2 träffar per 6:a, inga extra vid snap shots) och overlords har ws, bs, t och s 5 nu lords s och t 5. MSS är fear på 3D6, halleluja! Reanimation är ett "save" som fnp som är 5++ i vanliga fall, -1 på slaget om det är instant death och kan aldrig stacka till bättre än 4++.
Just ja, transcendant ctan är heavy support nu men verkar ha blivit nerfad avsevärt och kostar 250p.
Gauss verkar ha blivit rending utan ap2 nu (woundar och glancar alltid på en sexa) men hur funkar det mot t.ex. en wraith knight. Tidigare kunde ju warriors inte wounda t8 men gör de det alltid på en sexa nu, dvs funkar rending även om man egentligen inte kan wounda så hög med sin s?
Några ändringar jag såg.
Wraiths fick t5 men behåller 3++ medan tesla blev nerfad som väntat (2 träffar per 6:a, inga extra vid snap shots) och overlords har ws, bs, t och s 5 nu lords s och t 5. MSS är fear på 3D6, halleluja! Reanimation är ett "save" som fnp som är 5++ i vanliga fall, -1 på slaget om det är instant death och kan aldrig stacka till bättre än 4++.
Just ja, transcendant ctan är heavy support nu men verkar ha blivit nerfad avsevärt och kostar 250p.
Gauss verkar ha blivit rending utan ap2 nu (woundar och glancar alltid på en sexa) men hur funkar det mot t.ex. en wraith knight. Tidigare kunde ju warriors inte wounda t8 men gör de det alltid på en sexa nu, dvs funkar rending även om man egentligen inte kan wounda så hög med sin s?
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 31 gånger.
-
Elevatorlake
Tycker nästan necrons verkar ha blivit den bredaste armén nu som kan nästan allt och har bra balans i codexen plus mycket intressanta möjligheter att bygga sina listor med sina detachment/formations också.
Finns det någon anti-air eller måste man bidra till eländet?
Ja' än't bittä'!
-
Elevatorlake
Jag har inte sett något som har sky fire men de har ju gott om egna flygare. Eftersom tesla inte ger extra träffar vid snap shots funkar det inte lika bra som anti air länge.Halvar skrev:Finns det någon anti-air eller måste man bidra till eländet?
T5 3++. Tillbaka till 5e igen. Bwäää!
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
Jo fast om man inte vill bidra den till det metat är det inte riktigt "bara att ta egna flygare".
Ja' än't bittä'!