Project: Procastination

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Project: Procastination

Inlägg av L3go »

För ett par veckor sedan (sh*t va tiden går fort ibland..) spelade jag en match mot en annan Björn, och hans all-cav Space Wolves anförda av ingen annan än jultomten himself (aka Logan Grimnar). Jag testade för första gången (vad jag kan minnas iaf) att spela med allies, och jäklar i min blindtarm va mycket roligare det var! Space Marines kan bli rätt... meh... efter ett tag, så det gjorde bara matchen ännu bättre att få testa lite nytt..

Detta, kombinerat med att jag är så förtvivlat trött på att måla helröda gubbs, gör att jag rotat fram det här..
Bild

Jag måste bara sno alla benmannens burkar med svart färg, eftersom jag tänkte mig något i stil med detta som färgschema:

Bild

Han var skitkul att måla och jag ska bara lära mig ta bättre bilder också, så blir alla nöjda. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

benmannen
Inlägg: 1315
Blev medlem: 20 jun 2010, 10:11

Re: Project: Procastination

Inlägg av benmannen »

Schysst.

Men de ser lite för färgglada ut!

IG är kul för man kan bygga typ vadsomhelst för att representera dem. Rough Riders är en kul liten enhet att leka med! Jag byggde vargar med dynamitgubbar fastbundna på dem... Med handlers som sprang bredvid.

Ska bli kul att höra hur det går!
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2401
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Project: Procastination

Inlägg av Kaptenen »

Flest projekt igång samtidigt har roligast? :D
Kul att du hittat motivation och målar!

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Project: Procastination

Inlägg av Röde »

Ja Astra och SM får du blanda. Det är ok. Jag trodde först att du gjort något tokigt... Typ, Tau-Necrons... Då hade jag blivit besviken... :ugeek:
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Project: Procastination

Inlägg av L3go »

benmannen skrev:Men de ser lite för färgglada ut!
Förlåt. Jag lovar bot och bättring. ;)
Kaptenen skrev:Flest projekt igång samtidigt har roligast? :D
Kul att du hittat motivation och målar!
Ja, det har verkligen blivit kul att måla för målandets skull.
Och äntligen har jag förstått vad dem pratar om när folk pratar om att späda färgerna med lite vatten. Shit vilken skillnad det gör. :)


Med "bara" SM, guard och tyrannisera som lockar i bakgrunden antar jag att jag inte har roligast, eller? ;)
Röde skrev:Ja Astra och SM får du blanda. Det är ok. Jag trodde först att du gjort något tokigt... Typ, Tau-Necrons... Då hade jag blivit besviken... :ugeek:
Don't worry. :)
Jag lyssnar ofta på podcasts när jag målar. Det hjälper mig att hålla mig fokuserad.
Sist hörde jag om någon som skulle på en turnering i UK med Eldar-Necron allies och jag kräktes lite för mig själv.
Jag är så pass kategorisk att jag tänker så här:
Tänker någon "hmm.. Dem här två faktionerna vore det ballt att alliera ihop. Vad har dem för enheter?" Så tänker man som jag. Fluffet först och listan sen.
Tänker någon "hmm.. Den här kombon är sweet. Hur kan jag hitta på fluff för den?" Så tycker jag att denna någon kan skita i att ursäkta kombon med fluff. Man har uppenbart tänkt speltekniskt först och att sen hävda "men det finns säkert något tillfälle de slagits tillsammans... " känns.. meh..

Därmed inte sagt att mitt sätt att tänka är rätt. Jag har full respekt för dem som ser 40k som ett spel och en tävling. Detta är bara ett fluffmongos tankar. :)

Nog raljerat om detta. Återkommer senare med bilder på gårdagens eskapader.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Project: Procastination

Inlägg av L3go »

"uhmm... guys? Are you sure we shouldn't have brought some heavy weapons?"
Bild
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Project: Procastination

Inlägg av Gonka Koff »

Coola! Du Björne, om du precis upptäckt att det är najs att späda färg med vatten råder jag dig att knalla till en konstnärsaffär och köpa lite "flow improver" och andra medium för färg och experimentera lite. Det blir lite roligare att måla med sånt och det kostar typ ingenting eftersom vi målar så pluttiga saker så räcker flaskorna i åratal trots flitig användning.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Project: Procastination

Inlägg av L3go »

aha! Tack för tipset Gonka. :wub:
Jag får ta och kolla om det finns någon konstnärsaffär här i banjoland. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Project: Procastination

Inlägg av L3go »

"Hey! I found sarge, and he had a heavy weapon team with him.." :)

Bild
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen
Inlägg: 2401
Blev medlem: 19 aug 2012, 07:49

Re: Project: Procastination

Inlägg av Kaptenen »

Vad tusan har du börjat knapra på? :D
Vilken fart du fått på penslarna! Heja!

Skriv svar