benmannen skrev:Men de ser lite för färgglada ut!
Förlåt. Jag lovar bot och bättring.
Kaptenen skrev:Flest projekt igång samtidigt har roligast?
Kul att du hittat motivation och målar!
Ja, det har verkligen blivit kul att måla för målandets skull.
Och
äntligen har jag förstått vad dem pratar om när folk pratar om att späda färgerna med lite vatten. Shit vilken skillnad det gör.
Med "bara" SM, guard och tyrannisera som lockar i bakgrunden antar jag att jag inte har roligast, eller?
Röde skrev:Ja Astra och SM får du blanda. Det är ok. Jag trodde först att du gjort något tokigt... Typ, Tau-Necrons... Då hade jag blivit besviken...

Don't worry.
Jag lyssnar ofta på podcasts när jag målar. Det hjälper mig att hålla mig fokuserad.
Sist hörde jag om någon som skulle på en turnering i UK med Eldar-Necron allies och jag kräktes lite för mig själv.
Jag är så pass kategorisk att jag tänker så här:
Tänker någon "hmm.. Dem här två faktionerna vore det ballt att alliera ihop. Vad har dem för enheter?" Så tänker man som jag. Fluffet först och listan sen.
Tänker någon "hmm.. Den här kombon är sweet. Hur kan jag hitta på fluff för den?" Så tycker jag att denna någon kan skita i att ursäkta kombon med fluff. Man har uppenbart tänkt speltekniskt först och att sen hävda "men det finns säkert något tillfälle de slagits tillsammans... " känns.. meh..
Därmed inte sagt att mitt sätt att tänka är rätt. Jag har full respekt för dem som ser 40k som ett spel och en tävling. Detta är bara ett fluffmongos tankar.
Nog raljerat om detta. Återkommer senare med bilder på gårdagens eskapader.