Nya Necrons - rykten och bilder

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Nya Necrons - rykten och bilder

Inlägg av Lottomannen »

Pratade precis med en polare om att Ghost Arc'en har fått ett salvo-vapen..där har man väl inte heller riktigt tänkt efter?
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Biffy

Inlägg av Biffy »

Jag har en fråga om Decurion. https://i.warosu.org/data/tg/img/0375/3 ... 739380.jpg

Om jag väljer att köra Decurion så får jag enbart välja de färdiga formationer som står på bilden?
Jag kan exempelvis INTE bara välja en ensam unit med wraiths eller exempelvis en ensam unit med destroyers?

Jag gillar verkligen Canoptec Harvest, men känner samtidigt att den är rätt dyr så jag överväger att satsa på fler warriors till min Reclamation Legion och enbart köra en ensam unit med wraiths istället, men det får man inte va? :)

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Precis, kör du Decurion kan du bara ta formationerna som erbjuds.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Biffy

Inlägg av Biffy »

DHettNeck skrev:Precis, kör du Decurion kan du bara ta formationerna som erbjuds.
Tackar! Snacka om att det kommer bli fyrkantiga listor. Speciellt på turneringar?

Nästa fråga: Man tappar ju objective secured med Decurion, men har man det med Mephrit? Jag trodde att det bara var den i regelboken som gav objective secured.

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

Varje detachment har sina egna regler och det finns vissa special detachments som även de har objective secure.

Och snart är kompen i full gång så listorna förhoppningsvis inte blir så fyrkantiga ;)

Halvar

Inlägg av Halvar »

Biffy skrev:
DHettNeck skrev:Precis, kör du Decurion kan du bara ta formationerna som erbjuds.
Tackar! Snacka om att det kommer bli fyrkantiga listor. Speciellt på turneringar?

Nästa fråga: Man tappar ju objective secured med Decurion, men har man det med Mephrit? Jag trodde att det bara var den i regelboken som gav objective secured.
precis som med att alla inte alltid bara tar de bästa sakerna kommer inte alla ta decurion detachments. Jag tror nog det kommer vara mer varierat än du påstår.
Ja' än't bittä'!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Men jag kan väl köra både en decurion och en vanlig cad eller annan detachment/formation om jag vill i samma lista?
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Absolut (om turneringen ifråga tillåter det).
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Biffy

Inlägg av Biffy »

Neth_Oni skrev:Varje detachment har sina egna regler och det finns vissa special detachments som även de har objective secure.

Och snart är kompen i full gång så listorna förhoppningsvis inte blir så fyrkantiga ;)
Ok. Detachmenten i regelboken säger väl att dina troops får objective secured, det är en av två fördelar den ger? Alltså, om om en annan detachment inte skriver något om objective secured så ger den inte det helt enkelt?

Användarvisningsbild
DHettNeck

Inlägg av DHettNeck »

Biffy skrev:
Neth_Oni skrev:Varje detachment har sina egna regler och det finns vissa special detachments som även de har objective secure.

Ok. Detachmenten i regelboken säger väl att dina troops får objective secured, det är en av två fördelar den ger? Alltså, om om en annan detachment inte skriver något om objective secured så ger den inte det helt enkelt?
Precis så är det.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Skriv svar