Harlequins som egen arme igen =Regler i thread per 310114= I

Har du hört det senaste från GW?
eldrak

Re: Harlequins som egen arme igen =Regler i thread per 31011

Inlägg av eldrak »

Bara jag som tycker emblemen var rätt fula? Dessutom ser det ut som om förarna stirrar närsynt på dem.

Undrar var jag gjort av min hög med omålade gamla metallharlequins, får ta och leta lite i källaren.

benmannen

Inlägg av benmannen »

Lite regler för Jetbiksen, de blir tokdyra som misstänkt... Men så coola. Dock 50p styck i grund... Men de kanske har 2W var? Då skulle det kanske vara värt det.

http://www.belloflostsouls.net/2015/02/ ... rules.html
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

De har nog garanterat 2W var.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

benmannen

Inlägg av benmannen »

Flogger skrev:De har nog garanterat 2W var.
Du har så rätt. Kolla här för reglerna:

https://www.facebook.com/281405089788/p ... =1&theater
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++

Gullberg

Inlägg av Gullberg »

Verkar awesome ju!!!

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Gillar verkligen modellen. Vid första anblick tycker jag den är dyr. 2W är ju nice men lite synd att den bara har 4+ save för det priset. Hade även hoppats på skilled rider eller liknande då jag tycker det passar harlequin temat.

Kanske lite fel att jämföra codex rätt av men en assault bike har 3+, dock "bara" heavy bolters.

Vad tror folk om Starweaver? Open top ala venom?

Någon som vet vad Mirage launchers gör?

Konfa

Inlägg av Konfa »

4+ cover en runda, så att man slipper jinka bort sina blasts va?

benmannen

Inlägg av benmannen »

Ja, väldigt synd att de inte är skilled riders, och det verkar som om att Mirage Launchers är ett engångs 4+ invo... Japp. Det är riskigt att vara Harlequin. Man får inte mycket save.

Vilket får mig att undra hur de kommer ändra Shadowseers. Med tanke på hur lite skydd de har och hur dyra de är så skulle det inte förvåna mig och deras Veilspell nu har en vanlig range. Att man kan kasta den på andra enheter, eller alla inom en viss radie får nån typ av skydd.

Och kommer HQs få åka Jetbikes? Det verkar som om at Shadowseern blir en HQ. Eller kanske en ensam Elitslot. Just nu finns det inte några vettiga alternativ under Elites annars.

Halvar

Inlägg av Halvar »

benmannen skrev:Ja, väldigt synd att de inte är skilled riders, och det verkar som om att Mirage Launchers är ett engångs 4+ invo... Japp. Det är riskigt att vara Harlequin. Man får inte mycket save.

Vilket får mig att undra hur de kommer ändra Shadowseers. Med tanke på hur lite skydd de har och hur dyra de är så skulle det inte förvåna mig och deras Veilspell nu har en vanlig range. Att man kan kasta den på andra enheter, eller alla inom en viss radie får nån typ av skydd.

Och kommer HQs få åka Jetbikes? Det verkar som om at Shadowseern blir en HQ. Eller kanske en ensam Elitslot. Just nu finns det inte några vettiga alternativ under Elites annars.
Min första gissning är att enheten får bara snapshottas på á la deathleaper.
Ja' än't bittä'!

benmannen

Inlägg av benmannen »

Här finns alla reglerna - Det stämde med 4++ på Mirage Launchers. Det är en engångsgrej och bara mot skjuta.

Det är svårt att läsa men det går att se alla reglerna:

http://spikeybitsblog.com/2015/02/skywe ... eview.html

Coolt att de får Shuriken Cannons i grund och engångs Star Bolas som de får skjuta samtidigt som kanonen.

Skriv svar