Nya Necrons - rykten och bilder

Har du hört det senaste från GW?
Användarvisningsbild
Flogger

Re: Nya Necrons - rykten och bilder

Inlägg av Flogger »

Känns lite tråkigt att armén gick från "Barges och flyg" till "så många wraiths som det går att tryck in, minst 3 canoptek harvest formationer".

Sedan det som armén förlorade i damage output med sina barges och flyg känns som de tog igen med sin tålighet. Det går ju inte att döda de jävlarna nuförtiden...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Psilencers med Force. Då jävlar skrattar de inte lika mycket. (Fortfarande sjukt svårt att riva ned dem, det vet jag. Men jag griper efter halmstrån här...)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Spelade just första matchen mot nya Croncodexen och de känns onekligen som det nya svarta. Var iofs första matchen med ultramarines för mig så jag var långt ifrån optimerad men bara när man tänker efter lite hur matten för necrons nya reanimation protocols funkar är det lite svårt att förstå hur gw tänkte.

Warriors med 4+ save med 4+ reanimation där de får slå om 1:or om de är inom 12" från lorden i reclamation legion? De har ju bättre save än power armour i alla situationer förutom ap3 eller lägre när de har löjligt mycket bättre save. Har inte räknat på det exakt men de har snudd på terminatornivå på sina save. Lägg då till det att de skjuter bättre än marines och det är ens innan vi börjat prata om immortals med 3+, samma reanimation och ännu bättre skjutande. Jag försökte lösa det med assault men de är ju snudd på lika bra i närstrid som marines också, de har i2 men iom deras överlevnad dör inte så många så det gör ingen jätteskillnad att de slår sist oftast. De kunde ju haft ws2 eller något som tau så man kan ta de i assault men med ws4 träffar ju i stort sett allt på 4:or ändå.

Wraiths med t5, 3++/4+ reanimation? Jätteroligt...

Känns som att gw har ett jättevaruhus med osålda necrons någonstans och nya codexen är lösningen på det :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Har matthammrat lite men min statistik är inte direkt purfärsk, hittar ni ett fel får ni gärna säga till.

Som referens börjar vi med power armour

Mot ap4 eller sämre
3+ eller 66,7% chans för save

Mot ap3 eller bättre
0%

Terminators
Mot ap3 eller sämre
2+ eller 83,3%

Mot ap2 eller bättre
5+ eller 33,3%

Necron warriors
Mot ap5 eller sämre
4+ vanligt save: 50%
4+ reanimation: 50%*50% = 25%
Utan att slå om 1:or: 75% eller 2,5+

Med att slå om 1:or
75% + 16,7%*50% = 83,4% eller 2+

Mot ap4 eller bättre har de alltså
4+ eller 50% utan att slå om 1:or
58,4% med att slå om 1:or, motsvarar ungefär 3,5+

Immortals
Mot ap4 eller sämre
3+ eller 66,7% vanligt save
4+ reanimation; 33,3%*50% + 66,7% = 83,4% eller 2+
Om de dessutom får slå om 1:or; 83,4% + 16,7%*50% = 91,8% eller 0,5+.

Mot ap3 eller bättre har de motsvarande save som warriors mot ap4 eller bättre.

Om de träffas av instant death får de -1 på sitt reanimation vilket har lite olika inverkan beroende på ap och deras grundsave (om de får ta det).

kraftman

Inlägg av kraftman »

Om jag inte minns fel så har wraiths inte re-animation prot...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Finns en formation som ger det till dem.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

LillePer skrev:Finns en formation som ger det till dem.
Yes, man ska ha en spindel också och då får de välja en av flera specialregler i början av varje runda, en av dessa är reanimation protocols.

Gör man det som en del av en decurion detachment får de dessutom +1 på sitt reanimation protocol till 4+.

De måste iofs vara inom 12" från spindeln för att få det och dödar man spindeln försvinner regeln.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Spindeln har också 4+ RP och skjuter du på den så skjuter du inte på wraiths...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Flogger skrev:Spindeln har också 4+ RP och skjuter du på den så skjuter du inte på wraiths...
Jag vet, jag vet, jag fösökte bara se något positivt i eländet :)

Dessutom har scarab swarmsen också reanimation protocols när man väljer det. Bye bye easy instant death på swarms.

Det är tidigt för förtvivlan än men just nu känns det som att gw ändrat hela balansen i metat med den här codexen.

Jävla necrons, först är man glad att de nerfar mind shackle och sedan inser man att den var en barnlek jämfört med vad man får på halsen istället :)

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ändringen gjorda till Tesla och MSS var tacksamma. Men tåligheten överlag i armén har ökat.

Sedan att någon var riktigt berusad när de satte wraiths på 40 istället för 60p är ett nytt problem :lol:

Skriv svar