Sisters of Battle - Kanske Gothcon
Sisters of Battle - Kanske Gothcon
Försöker bygga en lista till Gothcon, fått rätt mkt kompspäk när jag spelat med ig, så hoppar över det nu. Va tror ni om listan, kommer den kompas hårdare än den slår?
HQ
Canoness 140 pts
cloak of st aspira, mantle of st ophelia, infernopistol, eviscerator, jumppack
Troop
Battlesister squad 181 pts
Meltagun, Heavyflamer
10 battlesisters, sister superior, eviscerator
Rhino 35 pts
10 battlesisters, Meltagun, Heavyflamer
sister superior, eviscerator
Rhino 35 pts
Battlesister squad 159 pts
10 battlesisters, 2 Meltagun
sister superior, combimelta
Rhino 35 pts
Battlesister squad 156 pts
10 battlesisters, flamer, Heavyflamer
sister superior, brazier of holy fire
Repressor 50 pts
Battlesister squad 124 pts
10 battlesisters
sister superior
Fast Attack
Seraphim Squad 191
6 seraphim, 2 handflamers
sister superior, eviscerator, brazier of holy fire
Heavy Support
Exorcist 135 pts
Exorcist 135 pts
Retributor squad 193 pts
9 Retributors, 4 Heavybolter, Imagifier
Sister superior[/u][/u]
HQ
Canoness 140 pts
cloak of st aspira, mantle of st ophelia, infernopistol, eviscerator, jumppack
Troop
Meltagun, Heavyflamer
10 battlesisters, sister superior, eviscerator
Rhino 35 pts
10 battlesisters, Meltagun, Heavyflamer
sister superior, eviscerator
Rhino 35 pts
Battlesister squad 159 pts
10 battlesisters, 2 Meltagun
sister superior, combimelta
Rhino 35 pts
Battlesister squad 156 pts
10 battlesisters, flamer, Heavyflamer
sister superior, brazier of holy fire
Repressor 50 pts
Battlesister squad 124 pts
10 battlesisters
sister superior
Fast Attack
Seraphim Squad 191
6 seraphim, 2 handflamers
sister superior, eviscerator, brazier of holy fire
Heavy Support
Exorcist 135 pts
Exorcist 135 pts
Retributor squad 193 pts
9 Retributors, 4 Heavybolter, Imagifier
Sister superior[/u][/u]
Re: Sisters of Battle - Kanske Gothcon
Du vill INTE bli kompsmiskad? Eh... tja hård är den, så den borde få låg komp. Nästan helmeckat, fistar "över allt", riktigt gott med faith och en super ledare. Även om man pangar transporterna så är det ändå 50st scoring sv 3+ modeller. Kanske överskattar T3 dock.
Alexander Merinen
Cool lista. Jag har ju spelat rena systrar vid några tillfällen, men det går alltid åt helvete. Kör! Komp och effektivitet kan jag inte bedöma.
Ser ju förbaskat tungrott ut att möta alltså...
Fan vilken dålig lista. Eviscerator hör inte hemma i en systerlista. Det är lite som att ge en bäbis ett knogjärn när han ska slåss mot en 200kg boxare(helt meningslöst). Cannones med jump pac suger 5th. Nu måste man flyga med en enhet för att inte kunna bli singlad ut och dödad och när man hamnar i närstrid så suger phimsen vilket lätt gör att man förlorar assaulten. två exorsister är inte så bra då det är en av de sämre bilarna i spelet. man kan lika gärna få 1 skott som 6 när man skjuter och det är lite svårt att kontrolera när man behöver 6 eller 1 skott. det tråkiga är att en så kass lista också får kiss dålig comp det är helt fel eviscerator borde ge plus i komp på systrar och inte minus.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
- speedfreek
Jag tycker helt klart att du skall prova att spela rena systrar.
Jag hade nog bytt ut Retributors mot en extra enhet Seraphims. Resten av listan vill ju fram...
Jag hade nog bytt ut Retributors mot en extra enhet Seraphims. Resten av listan vill ju fram...
hm, om du ville komma ifrån en låg komp med det här vill jag nog inte veta vad du spelar med i IG. Det här var en ruggig lista!
2 excorsister är inte att fnysa åt, mycket scoring varav de flesta har melta och/eller heavy flamer samt eviscerators. Din ledare är grymt hård, tror enda sättet att göra henne lite hårdare och fortfarande vara prisvärd är att ge henne ett Blessed weapon. Retributors med 4 heavy bolters kan tillsammans med "rending" Faithen vara riktigt elak
Jag anser helt klart att denna borde kompas hårt
2 excorsister är inte att fnysa åt, mycket scoring varav de flesta har melta och/eller heavy flamer samt eviscerators. Din ledare är grymt hård, tror enda sättet att göra henne lite hårdare och fortfarande vara prisvärd är att ge henne ett Blessed weapon. Retributors med 4 heavy bolters kan tillsammans med "rending" Faithen vara riktigt elak
Jag anser helt klart att denna borde kompas hårt
-
Gonka Koff
Jag tycker den är helt okej hård. Borde ge medel ungefär. Tycker det är litet för litet meltor i den. Ingen bok?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Alla Exorcister och sågar gör att han kan hantera det mesta i fordonsväg. Och nej, den förtjänar inte medel i komp.
Tadaotoko: Har du spelat med eller mot systrar nån gång, eller är du ironisk?
Pelle: inte alls en dålig ide, har mest med retributors för att få slå mer tärningar. Borde egentligen speltesta den men har inte riktigt tid till på söndag.
Resten: Listan är hård, ja, kommer inte spela systrar på något annat sätt. Men är den verkligen bottenkomp hård? Jag vet hundra sätt att göra den bättre, och om jag fortsätter få sämst komp i världen kan jag ju lika gärna byta arme och köra något som kan få ok komp och gå att spela.
Pelle: inte alls en dålig ide, har mest med retributors för att få slå mer tärningar. Borde egentligen speltesta den men har inte riktigt tid till på söndag.
Resten: Listan är hård, ja, kommer inte spela systrar på något annat sätt. Men är den verkligen bottenkomp hård? Jag vet hundra sätt att göra den bättre, och om jag fortsätter få sämst komp i världen kan jag ju lika gärna byta arme och köra något som kan få ok komp och gå att spela.