Kompen på Gothcon Uppdaterad 10/3

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Kompen på Gothcon

Inlägg av Flogger »

Är detta verkligen ok på komp 10?

Kairos
3 discalder, en med grimoire och en med S6 locus
9 screamers
9 flamers
3x 10 Bloodletters
3x Burning Chariot

13+D6 tärningar. Runda 1 finns det nog 3-6 plague drones på brädet och då kompar armén egentligen 7-8 och sedan spinner det bara på. Alternativt kommer det in en Lord of Change istället för plague drones. Detta är egentligen helt ok, men fasen inte ihop med 3++/2++ med reroll, i och med att då kan motståndaren aldrig komma åt dina warp charge tärningar och döda skit. Summoning kompar rätt bra, med det här med odödlighet kompar lite lätt tycker jag :)

Ändringsförslag:

Kairos 60 (80 if an exalted reward in army)
First exalted reward 20

Då kompar Kairos + Grimoire 100 i sig själv, han är verkligen värd ett sådant straff. Precis som att när ni väl slänger in Be'Lakor så är han värd 90-100 i straff.

Bara ett förslag från en demonspelare som inte vill ha screamerstjärnor på GothCon ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

+1 på flogger

Kan även vara en ide att DUBBLA kompen på warpcharges... Svårt att komma tillrätta med kompen på summoning, men som i alla andra lägen så skulle jag säga att det är potentialen som skall kompa. Nu vet jag inte vad t.ex. en 3:a flugor skall kompa i sig, men att kunna trolla in 2*3 flugor per runda bör kompa mkt mer än vad det gör nu.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Absolut en tanke och vi ska försöka täta mallen så gott det går.

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

refabricated skrev:+1 på flogger

Kan även vara en ide att DUBBLA kompen på warpcharges... Svårt att komma tillrätta med kompen på summoning, men som i alla andra lägen så skulle jag säga att det är potentialen som skall kompa. Nu vet jag inte vad t.ex. en 3:a flugor skall kompa i sig, men att kunna trolla in 2*3 flugor per runda bör kompa mkt mer än vad det gör nu.
Bara en tanke, straffas inte icke-summoning enheter väl hårt om man dubblar kompoen på warpcharges?
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Pappersbåt skrev:
refabricated skrev:+1 på flogger

Bara en tanke, straffas inte icke-summoning enheter väl hårt om man dubblar kompoen på warpcharges?
Vilka enheter är det? Alla kan ju summona om dom vill. Möjligen att GK skulle komma i kläm, men det fixar vi.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Finns fortfarande möjligheten att skriva ut på listan vilka diciplines en kommer att använda alternativt inte använda och på så sätt slippa onödigt kompstraff, t.ex. skriva Weirdboy (Pyromancy, Sanctic, Whaagh) och slippa straffas för en tabell (Summoning) som en inte ens vill slå på...?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Iom att det kommer vara subjektiv bedömmning på GC så funkar det ju.

En tanke jag förde fram till er i tidigt skede av mallbyggandet(höstas eller ngt) var att man får "köpa" magiskolor för komp.
Ex.
Pyromancy: 5 komp
Divination: 10 komp
Sanctic: 7 komp
Maelific: 15 komp
Telepathy: 9 komp
Telekinesis: 4 komp
(siffror dragna ur baken)

Sedan köper man sin Trollis såhär:
Libber(Terminator armor, Force staff, Lvl2, Pyromancy, Telekinesis) 120pts 18+9 komp. 18 för det kompar libben i sig, 9 för hans magiskolor.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

The Gretchin skrev:Finns fortfarande möjligheten att skriva ut på listan vilka diciplines en kommer att använda alternativt inte använda och på så sätt slippa onödigt kompstraff, t.ex. skriva Weirdboy (Pyromancy, Sanctic, Whaagh) och slippa straffas för en tabell (Summoning) som en inte ens vill slå på...?
Det kommer inte finnas nån sådan möjlighet i mallen, vill GC göra ett undantag så är det upp till dom, men mallen kommer kompa spelet "out of the box" så vi kommer inte införa några regeländringar i den stilen.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Joakim

Inlägg av Joakim »

Subjektivt kan jag påverka så det finns absolut en poäng med det!

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Har suttit och lekt med demonlistor några timmar och tycker överlag ni har gjort ett riktigt bra jobb! Enda som sticker i ögat är mina tidigare åsikter än så länge :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Skriv svar