Sisters of Battle - Kanske Gothcon
Re: Sisters of Battle - Kanske Gothcon
Bottenkomp är det troligen inte, finns ju trots allt mycket värre listor.
Alexander Merinen
Jo, jag spelar systrar själv och tycker att det är meningslöst att ge en enhet som får stryk av IG i närstrid ett närstridsvapen som kostar nästan lika mycket som en rhino. Lite slöseri på poäng då de ändå autodör om de möter en riktig närstridsenhet. Speciellt då de är väldigt bra på att skjuta och man vill inte ha dem i närstrid. Enda enheten man vill ha i närstrid är phims och det är enbart som roadblock som sedan hit- and runnar därifrån så att man kan skjuta på dem ytterligare en gång utan att de har fått chansen att låsa upp de värdefulla systerenheterna.
När de kommer till exorsister är de alldeles för random. I en match sköt jag sönder två rhinos, en dread och en karaktär innan den fick weapondestroyed. Samtidigt i en annan match lyckades tre stycken inte göra någonting alls inte ens wounda en terminator.
När de kommer till exorsister är de alldeles för random. I en match sköt jag sönder två rhinos, en dread och en karaktär innan den fick weapondestroyed. Samtidigt i en annan match lyckades tre stycken inte göra någonting alls inte ens wounda en terminator.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Som svar på dina första fråga tror jag du kommer få bättre komp än du förtjänar (fast du är ju som du är med komp, så man vet ju aldrig) 
-
Da Mighty Camel
Wut? Your mileage may vary på den fronten. Vet många som tycker den är riktigt, riktigt bra. D6 S8 Ap1 på 48" och ett Predator-chassi är inte att leka med.Tadaotoko skrev:två exorsister är inte så bra då det är en av de sämre bilarna i spelet.
Tycker själv din lista är riktigt, riktigt cool. Älskar systrar. Har iofs. ingen koll på komp men ge den en spin!
Framförallt tillför de ju något som en ren Systerlista inte kan få någon annanstans, nämligen long range AT.
Precis, men att ha två saker i listan som kan ta ut tanks på mer än 12" borde inte vara ett så stort minus. Men det är en väldigt bra vagn. Är ju annars en av de två anledningar till att ha ig i listan. Men om jag lägger mig på 3/10, då folk verkar rätt övertygade om att den är stenhård och kommer få låg komp, så kan jag ju lika gärna spela med callidus och ig, få ett sämre i komp, och väldigt förmodligen vinna fler matcher.
- speedfreek
Det är inget riktigt GothCon om inte du har sämst i komp, så släng in en Callidus och gärna något omålat så du får kass målningspoäng också...
Vet inte så mycket om systrarna men när jag möter dem så är dom där äckliga multiskott tanksen prio ett för mig att ha sönder. Måste vara riktigt nasty för någon med mycket obbar att möta såna 
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
inskränt åsikt? allvarligt, hur bra är ett fordon som är över på en weapon destroyed egentligen.. BoLS är ju inte ökända för bra idéer heller.HeadWar skrev:Angående Exorcister.