Ultramarines 2000p

Få tips och kommentarer på dina senaste idéer
Elevatorlake

Re: Ultramarines 2000p

Inlägg av Elevatorlake »

lillhenke skrev:
Elevatorlake skrev:Nu gjorde jag iofs tvärtom och ropade hem helt andra grejer på tradera idag :) två vindicators, två predators, en storm talon och tio assault marines blev det :)
Vindicator och storm talon är bra grejer det med. Predator är det inget fel på heller, vad är det för vapen? Jag har faktiskt aldrig spelat med assault marines... men jag tycker att dom borde vara helt okay... glömt inte att du kan attackera med krack grenades i närstrid...
Autocannon/lascannons.

Jag gillar assault marines eftersom de är så mobila, skulle säkert gillas bikes då också.

Jag glömmer alltid granater. Alltid. :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

lillhenke

Inlägg av lillhenke »

Elevatorlake skrev:Autocannon/lascannons.
Personligen så tycker jag att man ska ha Heavy bolter sponsons till autocannon. Har du autocannon så är det bättre att fokusera på infanteri eller max AV11 fordon. Lascannon är ju dessutom 20p dyrare än Heavy bolter.

Ska du ha lascannon sponsons så tycker jag att du ska ha lascannon på tornet.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

lillhenke skrev:
Elevatorlake skrev:Autocannon/lascannons.
Personligen så tycker jag att man ska ha Heavy bolter sponsons till autocannon. Har du autocannon så är det bättre att fokusera på infanteri eller max AV11 fordon. Lascannon är ju dessutom 20p dyrare än Heavy bolter.

Ska du ha lascannon sponsons så tycker jag att du ska ha lascannon på tornet.
Tanken var att den blir en bra blandning mellan antal skott och str för att ta hand om mellanhårda fordon. Hög AV (13-14) får centurions och melta ta hand om så får den här fokusera på lite hårdare infanteri och typ AV10-13.

Men det kan ju hända att jag kör mark of dave ibland och kör antingen trippellas eller autocannon/Heavy bolter också.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Vad tycker ni om listorna nedan för vårens fanatic, är de för ostiga eller kommer man undan med hedern i behåll? :) Missions är en blandning av tactical objectives och killpoints men framförallt vill jag ha en lista som är rolig att spela och har en chans att hävda sig trots stundtals inkompetent handhavande från min sida :)

Bägge är ultramarines och grey knights.

Lista 1

Grey knights nemesis strike force detachment

Terminator librarian ML3 och melta bombs140p (warlord)

5 terminators med psycannon, hammare och lite vapen 212p
Justicar med melta bombs

5 terminators med psycannon, hammare och lite vapen 212p
Justicar med melta bombs

Nemesis dreadknight med teleporter, svärd och incinerator 190p
Nemesis dreadknight med teleporter, svärd och incinerator 190p

Allied detachment, ultramarines

Terminator librarian ML2 115p

10 tactical marines med meltagun och multi melta 235p
Veteran sergeant med combi-melta och melta bombs
Drop pod med deathwind launcher

10 tactical marines med meltagun och multi melta 235p
Veteran sergeant med combi-melta och melta bombs
Drop pod med deathwind launcher

Stormtalon med assault cannon och skyhammer 125p

3 grav-centurions med hurricanes och omniscope 260p

Med den listan har jag knappt 100p över att göra något roligt med. Hur man spelar den är väl ganska rättfram tänker jag :)

Lista 2

Combined arms detachment, ultramarines

Terminator chaplain 120p (Warlord)

5 tacticals med meltagun, meltabombs på sergeanten 145p
Drop pod med deathwind launchers

5 tacticals med meltagun, meltabombs på sergeanten 145p
Drop pod med deathwind launchers

5 hammernators 225p

5 terminators med assault cannon 220p

Storm raven med lascannons och multimelta 200p
Storm raven med lascannons och multimelta 200p

Allied detachment grey knights

Terminator librarian ML3 och melta bombs 140p

5 terminators med hammare, psycannon 195p

Storm raven med lascannons och multi melta 200p

Dreadknight med teleporter, svärd och incinerator 190p

Här får dreadknight och första tacticals som kommer in försöka ligga lågt och överleva första rundan och sedan kommer (förhoppningsvis) kavalleriet med terminators i varsin storm raven. När kavalleriet kommer så hoppar/shuntar dreadknighten också framåt. Chaplain åker med hammernators för att ge de där sköna rerollsen första närstridsrundan. Hammernators och gk terminators siktar på något stort och dyrt i motståndararmén medan tactical terminators tar en plats mer mot mitten av bordet för att hålla den.

Den här listan kanske är roligare än den är praktisk egentligen men jag tänkte också försöka få användning för mina tre storm ravens någon gång :)

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Tre Storm Ravens? :shock: :o

Aja, skönt att jag inte ska åka till Umeå i år... Hells bells vad hårt klimatet har blivit när det här är en "kul" lista.

Å andra sidan: med så mycket i reserv så blir det väldigt mycket tärningslotto. Kommer saker in när de ska, där de ska? Kommer fienden kunna skjuta ut dina saker undan för undan? Eller kommer allt in runda två, din motståndare sopar ihop sina grejer runda tre och ni går och tittar på den grå himlen istället?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Serpent skrev:Tre Storm Ravens? :shock: :o

Aja, skönt att jag inte ska åka till Umeå i år... Hells bells vad hårt klimatet har blivit när det här är en "kul" lista.

Å andra sidan: med så mycket i reserv så blir det väldigt mycket tärningslotto. Kommer saker in när de ska, där de ska? Kommer fienden kunna skjuta ut dina saker undan för undan? Eller kommer allt in runda två, din motståndare sopar ihop sina grejer runda tre och ni går och tittar på den grå himlen istället?
Är storm ravens verkligen så elaka? Som du säger så kommer ju reserve rollsen att avgöra matchen så det kanske är lika bra att köra den andra listan. Får hitta någon annan stackare att äntligen prova alla tre storm ravens mot. Kanske i och för sig är lämpligast i en större match, typ 4-5000 poäng?

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Ska själv spela 5k på lördag och där hade tre Storm Raven inte varit något konstigt, så kör på det!
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Det är väl mer så att motståndaren sällan har tillräckligt för att ta hand om tre Storm Ravens. Eller ens en, om den väljer att flyga. Den är ju rätt safe mot allt vad Meltor heter, t ex.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Skriv svar