Vad har du målat osv idag?

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Laughing God

Re: Vad har du målat osv idag?

Inlägg av Laughing God »

Gör ett försök att lägga upp en bild via Imageshack.
Gjorde en lite Fire Dragon inspirerad wraithlord, en sk Dragon Lord för oss som gillar Jackie Chan ;)
Alla vapnen är magnetiserade och går att byta. Höftskynket är två smala för att likna de som Fire Dragons har och jag valde att göra en yxa istället för svärd för att göra en koppling till Fuegan. Några detaljer på yxan är inte klara än och jag är lite osäker på om jag vill ha den lilla flamman som knyter samman yxhuvudet med skaftet. Jag kände att jag var tvungen att ändra hjälmen också för att det skulle hända något med figuren.
Så nu till min fråga och önskan om lite feedback. Jag testade att göra en "plym" bak på huvudet som ska likna den som Fire Dragon Exarchen har, men jag tycker att Wraith Lorden får lite tupp varning. Funkar det med denna bak på huvudet eller ska jag göra "plymen" slät istället som den som de vanliga Fire Dragon-nissarna har (med en lång rad gem stones som följer hjälmformen)?

Edit: Det är fortfarande lite slipning kvar på bla plymen innan jag är nöjd, om ni undrar över ojämnheterna.

Image
"Then the Glitter Hit the Fan…"

frigobben

Inlägg av frigobben »

Snyggt! Skall bli kul att se den målad. Ledsen om jag inte har mer feedback att ge. :)

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Tack :)
Ja, lite finjustering och sedan efterlängtad målning. Ser redan fram emot att eventuellt harlequinifera min andra wraithlord. Men får se hur jag löser denna först.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Ser mycket lovande ut!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Flygmaskin

Inlägg av Flygmaskin »

Riktigt ball!
Människomat, till exempel spannmål.

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Tackar :)
Har ett extra huvud och flamers då jag har en wraithseer, så jag testade att sätta flamers på huvudet för en liten stund sedan.
Blir det för likt striking scorpions? Och i så fall, ska jag köra ett orört huvud som det på bilden ovan?

Image

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Välj om han ska vara Drake eller Skorpion, tycker jag. Eldkastarna såg väldigt häftiga ut, men ser nog ännu bättre ut på en speciell Wraithlord.
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Laughing God

Inlägg av Laughing God »

Tack, jag gör nog så att han har utan flamers på hjälmen. Det var tänkt en drake från början.
Ev att jag kanske kan använda hjälmen med flamers och göra en skorpion av wraithlord nr 2 istället för en harlequin inspirerad som jag planerat.
Då är det bara lite smådetaljer och basning och sedan äntligen målning. Tack för feedbacken :)

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jag hörde talas om att iron priest på twc kunde vara bra...
(Den siste servoarmen är på g)
Bild
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Hahahah, sjukt nice ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012