TOKSPELEN 28/2 - 1/3
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TOKSPELEN 28/2 - 1/3
Enhetlig basning per faction, hur funkar det med summoning? De räknas inte in till "armén" antar jag?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ska man summona ska samtliga enheter ha liknande basning för full målningspoäng.
*edit och givetvis ska modellerna som summonas ha samma målningstema som resten av armén! Ergo - styrka i enhetlighet!
*edit och givetvis ska modellerna som summonas ha samma målningstema som resten av armén! Ergo - styrka i enhetlighet!
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Så alla enheter som summonas ska ha enhetlig basning med varandra? Men det är ok att de inte har samma som resten av armén.
Egentligen är min fråga:
Får jag som demonspelare minuspoäng för att jag summonar in demoner med annan basning än de som finns i lista medan eldarspelaren bredvid inte får det då eldar är en annan faction och således kommer undan på grund av detta kryphål?
Om svaret är ja på denna fråga undrar jag vad ni rökt innan ni bestämde detta??
Om svaret däremot är "nej, ni får båda minus för ni är äckliga ostiga rackare som summonar in saker som uppenbarligen är inlånade, usch och tvi för sådana som er!", då är jag helt nöjd
Egentligen är min fråga:
Får jag som demonspelare minuspoäng för att jag summonar in demoner med annan basning än de som finns i lista medan eldarspelaren bredvid inte får det då eldar är en annan faction och således kommer undan på grund av detta kryphål?
Om svaret är ja på denna fråga undrar jag vad ni rökt innan ni bestämde detta??
Om svaret däremot är "nej, ni får båda minus för ni är äckliga ostiga rackare som summonar in saker som uppenbarligen är inlånade, usch och tvi för sådana som er!", då är jag helt nöjd
-
Michael Carl
Enheterna som summonas skall ha samma basning med varandra, samt med armén som summonar dem.
I ditt exempel skulle både du och Eldar-spelaren få minus i målning.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag vill inte säga emot en arrangör, men nu går du ju rakt emot vad som står på första sidan om målning:Michael Carl skrev:Enheterna som summonas skall ha samma basning med varandra, samt med armén som summonar dem.
Helt ärligt tycker jag att summonade demoner bara ska räknas som en egen faction.MÅLNING:
Målningspoäng kommer utdelas på följande sätt:
0 poäng - Din armé innehåller 1 (eller flera) modellers som är omålade eller i princip bara grundmålade.
15 poäng - Din armé är färdigmålad, alla baser är flockade och målade, alla figurer ser ut att tillhöra samma armé.
Allt som inte passar in på ovanstående kategorier ger 10 poäng. Det kan vara exempelvis någon av dessa anledningar:
* Alla baser är inte färdiga.
* Du har lånat figurer av någon annan som inte passar in i armén, t ex en Ultramarine Tank i en Blood Angels armé.
* Modeller har börjat målats, men är inte färdigmålade.
Om du har olika factions i din lista, så är det ok att de har olika baser, men inom varje faction skall de ha samma basning.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Nej, det gör han inte. Där står det om vad du har i listan. Inte vad du summonar. Helt ok att göra en speciell ruling angående just summoning som säger att de måste ha samma baser som resten av armén (har du olika baser i listan antar jag att de ska ha samma sorts basning som den faction som summonar dem).
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker det känns skumt, då dom uppenbart kommer från en annan faction (när en ickedemon) summonar dom. Sure dom står inte med på armé-listan som en enhet, men det känns ju närmast att bedöma dom som om dom var det.
Dock bryr jag mig inte så mycket, jag ska inte frammana några alls då jag har 0 WC i listan
Men jag hade varit lite putt ifall jag skulle gjort det och tänkt att annorlunda basning var ok eftersom det står så (typ) i målningsmallen.
Dock bryr jag mig inte så mycket, jag ska inte frammana några alls då jag har 0 WC i listan
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
-
Michael Carl
- The Gretchin
Jag kommer att dö...
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
Många knights, många centurions, många vargar. Ska bli roligt!