Nej, de är faktiskit en datalsate, inte en codex (även om dom känns lika mycket som en codex som de ovan)Jonke skrev:Är assassins tillåtna? De är ju ett codex lika mycket som inquisition eller sororitas.
Fantasia Fanatic XXVII
Moderator: Dante82
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: Fantasia Fanatic XXVII
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Måste sluta posta innan jag dubbelkollat fakta. Åter till ritbordet.
Jag hade gärna sett assassins tillåtna, de tar ju ändå upp en hel detachment.
Tänker ni ändra så att nids kan alliera med sig själva som Battle Brothers?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Varför skulle detta göras? Då får man köra ETC lista med Nidz men ingen annan får?Flogger skrev:Tänker ni ändra så att nids kan alliera med sig själva som Battle Brothers?
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....
Nej, det kan man inte. Sprids inte synapse däremot kan man likaväl förbjuda nidsen att alliera alls.Bronson skrev:Varför skulle detta göras? Då får man köra ETC lista med Nidz men ingen annan får?Flogger skrev:Tänker ni ändra så att nids kan alliera med sig själva som Battle Brothers?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Jag undrar varför Nidsen är begränsade till max 4 FMC när de inte hade begränsingar för FMC på förra Fantasia ?
Vad jag kommer ihåg så var det väl ingen som körde fler än 4 FMC ändå om ens 4.. !?
Venomthropes fanns ju då också och man har ju ingen bastion att gömma sig bakom heller så vad är tanken ? vad har ändrats ?
dea skrev:
Vad jag kommer ihåg så var det väl ingen som körde fler än 4 FMC ändå om ens 4.. !?
Venomthropes fanns ju då också och man har ju ingen bastion att gömma sig bakom heller så vad är tanken ? vad har ändrats ?
dea skrev:
Citat:Alliera med sig själv blir lite moot när synapse inte sprids.
Det kommer att ändars, synapsen kommer att spridas vidare.
Det är alltså bara synapsen det handlar om? (Inte bara egentligen, det är väl det man vill åt i alla fall). Med synapse som sprids så kommer Nidzen kunna bygga riktigt bra listor med tanke på hur uppdragen ser ut.Flogger skrev:Nej, det kan man inte. Sprids inte synapse däremot kan man likaväl förbjuda nidsen att alliera alls.Bronson skrev:Varför skulle detta göras? Då får man köra ETC lista med Nidz men ingen annan får?Flogger skrev:Tänker ni ändra så att nids kan alliera med sig själva som Battle Brothers?
Jag vet inte exakt hur formationerna ser ut till Nidz men mer än 4 Flyrants är väldigt jobbigt att möta för de flesta.kraftman skrev:Jag undrar varför Nidsen är begränsade till max 4 FMC när de inte hade begränsingar för FMC på förra Fantasia ?
dea skrev:Citat:Alliera med sig själv blir lite moot när synapse inte sprids.
Det kommer att ändars, synapsen kommer att spridas vidare.