Missions Gothcon 2015

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Gonka Koff

Re: Missions Gothcon 2015

Inlägg av Gonka Koff »

EDIT: tog bort, för jag va dum..
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

pebos

Inlägg av pebos »

Dum fråga.

dom eleganta människorna från Varberg var ju så vänliga att skriva ut maelstorm kort på senaste Lagturneringen i höstas. Är det någon som vet om den leken motsvarar alla kort (minus nr 41 som ska bort) som ska användas nu på gothcon?

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

pebos skrev:Dum fråga.

dom eleganta människorna från Varberg var ju så vänliga att skriva ut maelstorm kort på senaste Lagturneringen i höstas. Är det någon som vet om den leken motsvarar alla kort (minus nr 41 som ska bort) som ska användas nu på gothcon?
Om jag inte minns helt fel var den leken väldigt begränsad.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

pebos

Inlägg av pebos »

Kanske stämmer...

Vet någon om tactical lekarna går att köpa igen. Försökte i butik, men fick då kalla handen (någon månad sedan) med orden tillfällig produkt.....

edit... finns på gws hemsida!

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Leken får Varberg går inte att använda då det bara var en halv lek med ändrade kort.
Däremot har GW fyllt på med kortlekar så de finns att köpa igen.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Jag förstår att det kan vara känsligt med egengjorda kort, men jag har fortfarande kvar mallen från när jag gjorde mina, om någon är intresserad och det inte ställer till det för evenemanget.

Korten är inte så dyra att köpa från GW, men jag tillverkade mina när de inte gick att få tag på.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Joakim

Inlägg av Joakim »

Man kan utan problem göra egna. Då de ändå blandas kuperas om man vill. Skulle någon spela med kort som någon anser ens kort vara fel så kom till mig så löser vi det.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

För de som är intresserade så är mallarna här:

https://drive.google.com/file/d/0B5By5E ... sp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B5By5E ... sp=sharing

Avstånden är anpassade för att skrivas ut på visitkortspapper för att slippa skära. Men tänk på att de har olika mått så det är bra att kontrollmäta.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Då fortificationer inte finns med så skall väl även demolitions (65) tas bort ur leken?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Japp det är korrekt.

Skriv svar