Missions Gothcon 2015
Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas
-
Flygmaskin
Re: Missions Gothcon 2015
Får man slå om Master of Fate som är en Tactical Trait iom att alla d3=2 rörande victory points?
Om det är den som är re-roll d3 så säger jag ja.
Får man också slå om conqueror of cities om det inte finns några ruiner på brädet? Om inte så känns denna ruling helt off.Joakim skrev:Om det är den som är re-roll d3 så säger jag ja.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Det gör den väl inte? Gothcon har officiellt bestämt att det inte ska finnas några d3-rolls där redan innan turneringen. Gothcon har inte officiellt bestämt att du inte har ruiner på brädet, även om det kanske råkar bli så.Flogger skrev:Får man också slå om conqueror of cities om det inte finns några ruiner på brädet? Om inte så känns denna ruling helt off.Joakim skrev:Om det är den som är re-roll d3 så säger jag ja.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Slutresultatet är detsamma, din warlord trait gör ingenting. Förstår inte varför en ska få slås om medan den andra inte.
Min motståndare slår på tactical, slår om 5an för den går inte att använda (because d3)
Jag slår på strategic, slår 1, finns inga ruiner på brädet så kan inte använda den, får inte slå om? Eller ännu bättre, slår 6an men möter demoner så den gör ingenting.
Tactical traits är redan så bra så när man tar bort ett av resultatet ökar chansen för att få typ 6an som är utan tvekan en av de bästa warlord traits i spelet.
Vet man att 5an inte gör något så är det ju en risk man tar när man slår på den tabellen, precis som alla andra warlord traits som inte gör något. Förstår verkligen inte varför denna ska vara något undantagsfall.
Arret får gärna förklara hur de tänkt där.
Min motståndare slår på tactical, slår om 5an för den går inte att använda (because d3)
Jag slår på strategic, slår 1, finns inga ruiner på brädet så kan inte använda den, får inte slå om? Eller ännu bättre, slår 6an men möter demoner så den gör ingenting.
Tactical traits är redan så bra så när man tar bort ett av resultatet ökar chansen för att få typ 6an som är utan tvekan en av de bästa warlord traits i spelet.
Vet man att 5an inte gör något så är det ju en risk man tar när man slår på den tabellen, precis som alla andra warlord traits som inte gör något. Förstår verkligen inte varför denna ska vara något undantagsfall.
Arret får gärna förklara hur de tänkt där.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Flogger, det är inte samma sak.
Nu har arret medvetet plockat bort en sak medans det andra är så i grund.
Nu har arret medvetet plockat bort en sak medans det andra är så i grund.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Om jag spelar tau och rullar skyfire och du inte har ngt som flyger, skall jag då få rulla om igen?
Egentligen så borde man få den i prutten om man rullar 5:an på tactical... Så slipper man rula i alla lägen.
Egentligen så borde man få den i prutten om man rullar 5:an på tactical... Så slipper man rula i alla lägen.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Reeroll på tactical 5an är ganska standard, så jag ser inte problemet riktigt.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
+1DHettNeck skrev:Reeroll på tactical 5an är ganska standard, så jag ser inte problemet riktigt.
Fast det verkar ju kul att leta problem, eller hur
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.