Fury of the Stars

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lurräven

Fury of the Stars

Inlägg av lurräven »

Eldar har alltid varit min favoritarmé men jag har alltid tyckt att min hobbyförmåga varit för dålig för att göra något coolt. Har inte målat på flera år så blir knappast bättre heller. Men har nytt sug efter 40k så tänkte försöka bygga "drömarméen". Var skitsugen på Corsairs, sedan Harlequins... men det känns lite sådär med deras codex och Corsairs har inte blivit uppdaterade på länge. Så nu blir det lite blandat Eldar så får jag se exakt var det landar.

Först ut är en liten prototyp för ett begynnande Seer Council. Han behöver lite fladdrande tyg över överarmarna, lite eldarplock längs bältet och bort med taggarna på huvudet. Eventuellt spirit stones på rustningen eller runor av något slag. Lite knepigt med det. Kanske bör avvakta tills Eldarryktet om nya plastkit blir klarare, kanske till och med kommer nya jetbikes. Farseer byggs nog av överkroppen av plastfarseern men med samma ben som på denna.

Image

Image

Härnäst kommer fluff kring min Craftworld då hobbytiden är ganska knapp.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Re: Fury of the Stars

Inlägg av NilssonHarHund »

lurräven skrev:Eldar har alltid varit min favoritarmé men jag har alltid tyckt att min hobbyförmåga varit för dålig för att göra något coolt. Har inte målat på flera år så blir knappast bättre heller. Men har nytt sug efter 40k så tänkte försöka bygga "drömarméen". Var skitsugen på Corsairs, sedan Harlequins... men det känns lite sådär med deras codex och Corsairs har inte blivit uppdaterade på länge. Så nu blir det lite blandat Eldar så får jag se exakt var det landar.
Helt rätt! Go go go! Vad ska temat på craftworlden bli?
lurräven skrev:
Först ut är en liten prototyp för ett begynnande Seer Council. Han behöver lite fladdrande tyg över överarmarna, lite eldarplock längs bältet och bort med taggarna på huvudet. Eventuellt spirit stones på rustningen eller runor av något slag. Lite knepigt med det.
Ser mycket bra ut. Kan bli hur coolt som helst! Högalvsbenen fungerar kanon. Men ta bort hjälmtaggarna som du själv säger. Måhända mjuka upp kanterna på rustningen lite så att den inte heller har så mycket dark eldar-spetsar.
lurräven skrev: Kanske bör avvakta tills Eldarryktet om nya plastkit blir klarare, kanske till och med kommer nya jetbikes.
Jag vågar inte heller göra något i Eldarväg än. Du gör nog klokt i att vänta om du inte vill ha spenderat tonvis med pengar och tid på något som GW har gjort klart åt dig. Säkrast iaf att inte köpa mer än du hinner måla.

Skriv svar