Lincon 2015

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Re: Lincon 2015

Inlägg av DHettNeck »

keiko76 skrev: Håller helt och hållet med Her Flogger, att banna en enhet för att den har 2+ reroll blir ju liksom som att skjuta bort ena foten på demoner i ett så hårt klimat, värre är serpentspam och Imperial knights.
Alla vet att Tau/Eldar är så starka codexar själva men där finns ingen begränsning enlig arrangörerna.
Hmmm, det får tänkas till lite annars blir det bara fel....
Imperial Knights är ju också tok-nerfade nu när dom ger bort 1VP per 3HP.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

testuser skrev:Hittar inte 40k i "ny spelaranmälning" - kommer det snart eller ska man betala det på plats och resten av det på nätet?
Arrangörerna av 40k har valt att ha hand om anmälan till själva turneringen själva. Det lär komma mer exakt information om det här när de öppnar sin anmälan. Just den här turneringen är gratis att delta i (men man måste betala inträde till konventet givetvis).
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Nu är det mkt klagolåt. Tänkte komma med lite andra(blandade) åsikter.

2+ rerollable finns lite överallt, och det är lite nerfat. Men att sava bort var 11 av 12w är fortfarande bra nog för att det inte skall vara värt att fokusera enheten. Ok att nån cron-karaktär / screamer / orkchef /fortunead sak tappar ett wound eller modell här och där.
Internationellt spelas det väl ofta med denna nerfen? Och där verkar det funka bra, värt att testa här med.

Visst tar IK en törn av att släppa vp på hullpoints, men vinner man matchen med knäktar så dör väl oftast ingen? Hur stor skillnad gör det? Och skall det gälla alla andra super heavies(som en sorts komp) så skall väl inte IK få nån sorts fripass?

Större problem i mina ögon är allt vansinne som finns i IA... Men det får man väl leva med på samma sätt som regeländringen för saves mm.
Jag tycker det är bra att arret sticker ut hakan lite och kör sitt eget race på en stor uppskattad turnering som normalt drar många deltagare. Jag gillar verkligen inte vissa av valen, men det är väl bra att de testas.
Jag är verkligen inte sugen på att spela mot superheavies, knights är illa nog men nu kommer allt annat trams(personlig åsikt). Men ett försök kan jag väl ge det.

Jag hoppas jag möter IA i varje match och jag har mina aningar om vad jag kommer tycka om det. Sedan kommer jag med gott samvete spy galla över det efteråt men fram tills dess tänker jag hålla god min och stötta arret i allt.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
testuser

Inlägg av testuser »

Tack för infon!
Yabob skrev:
testuser skrev:Hittar inte 40k i "ny spelaranmälning" - kommer det snart eller ska man betala det på plats och resten av det på nätet?
Arrangörerna av 40k har valt att ha hand om anmälan till själva turneringen själva. Det lär komma mer exakt information om det här när de öppnar sin anmälan. Just den här turneringen är gratis att delta i (men man måste betala inträde till konventet givetvis).

NIB

Inlägg av NIB »

Flogger skrev:Det finns arméer som förlorar automatiskt om de inte får börja mot Venomspam-listor (nids), men ingen gnäller på det?
*räcker upp en hand* :)
Venomspam vs Nids har varit en löjlig matchup sedan 5th ed. Lite bättre nu, mest för att Venomspam inte verkar vara så bra TAC build.

Förresten, blir det ingen cap på antalet sources/detachments på Lincon?

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

Hur kommer målningskraven se ut?

Blir man penaliserad om summonade enheter inte har samma bas som den ursprungliga armén? Eller är det ok om ursprungsarmé är homogen och allt man summonar är homogent?

Dvs. kan jag spela min arme och summona någon annans demoner?

Kangee

Inlägg av Kangee »

Vi har i arr gruppen har diskuterat lite förändringar som nu finns postade i första posten. Men i stora drag så är det nu ok med battle brothers, Supper heavys ger endast bort extra Killpoints.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ah yeah! Asnice!
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Poet

Inlägg av Poet »

Att super heavies bara ger bort KP i missions med KP (Såvida inte alla missions har KP??) är rent av korkat. Dem ska ge 1 VP rakt av per 3e HP. Dem e dryga nog att möte (Ja, jag mötte ett antal på adepticon).

Sen är IA mongo-kongo, men det ska bli kul att se er andra uppleva vissa av grejjerna som finns där..

Sen Flogger jävla gnäll om att demonerna suger.. konstigt att 1an och 2an på adepticon var demoner och även nr 3 körde med summoning. du får väl helt enkelt bara bli bra på spelet? Släpp ditt konstanta gnäll om ALLT..

Användarvisningsbild
refabricated

Inlägg av refabricated »

@Jimmy
Det gör inte ont att vara lite trevlig i tonen :)

Skriv svar