Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Re: Orks

Inlägg av HeadWar »

Det var ju knappast FNP mot plasmavapen som gjorde dem bra från början. Visst, det är en försämring, men den är så extremt liten att det är helt irrelevant i sammanhanget. De får fortfarande 4+ cover, och tar bara ett wound.

Ska något ändras skulle jag vilja se minus för många unika modeller, samt för närvaron av bike-boss.

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

Ska kompminuset på mongonobs minskas kan ni väll sänka minuset på lash också, den är ju ingen som spelar i kompat så den måste ju vara för hårt kompad, eller? :?
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

sourpus

Inlägg av sourpus »

HeadWar skrev:Det var ju knappast FNP mot plasmavapen som gjorde dem bra från början. Visst, det är en försämring, men den är så extremt liten att det är helt irrelevant i sammanhanget. De får fortfarande 4+ cover, och tar bara ett wound.

Ska något ändras skulle jag vilja se minus för många unika modeller, samt för närvaron av bike-boss.
vad han sa.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Mutt

Inlägg av Mutt »

(Jag har aldrig sett mongonobz på bikes in action men...)

Lash ger bara -25. Även en liten mongonobz på bikes (5 inklusive painboy) ger -25, och då är det ändå helt utan utrustning, med sådan kommer man lätt upp i -35. Jag ser framför mig en grupp som blir powerfistad till döds på en runda.

Ville ha med en liten grupp av fluff-anledning till en cult of speed lista till en mindre spelsammankomst, men så blir det inte. Jag argumenterar inte för att sänka kompen på mongonobz eftersom de ändå är för dyra för min smak, men att sänka lash är galet. Nog har man sett lash i turneringslistor och med lite god vilja kan man till och med få med två lash. Men här handlar det om orks!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Vill man ha med dom för att det är "kul" så kan man ju bara skippa painboyen så ska det nog gå. Då kompar dom "bara" -15.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Inlägg av Katarsis »

Problemet med att sänka minuset för små 'fluffiga' enheter eller enheter utan equipment är att man lite tappar kontrollen över kompminuset för större bättre enheter; det blir för oöversiktligt och vips så fick man visst råd med en semi-stor enhet Mongonobs. Lite better safe than sorry-resonemang.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Jag tycker att trukkminuset kan sänkas till -3.
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Mutt

Inlägg av Mutt »

Trukkminuset är redan -3.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

8-)
Senast redigerad av 1 theWatchman, redigerad totalt 5 gånger.

Användarvisningsbild
Olof

Inlägg av Olof »

Jaha, då har jag spelat med fel komp. Grattis till mig!

Edit: Verkar vara någon form av versionskaos. Jag hade en kompmall 5.5 där trukkarna var -4
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com

Skriv svar