Söker bra battle reports

Berättelser från slagfälten och turneringarna
bjorn

Söker bra battle reports

Inlägg av bjorn »

Hej,eftersom ja inte spelar smakrikt längre försöker ja titta på battle reports på youtube men hittar inga bra, har följt miniwargamningnett tag och de har snygga och roliga videos men oftast spelar dom så dåligt att ja måste stänga av.. Finns det några andra som ni rekommenderar?

//Björn

Ancalagon

Re: Söker bra battle reports

Inlägg av Ancalagon »

Frontline gaming kanske? kollar inte själv men har hört en del bra.

NIB

Inlägg av NIB »

Basemant Batreps gör sköna batreps, men mest fluffiga builds tror jag.

https://www.youtube.com/channel/UCMWop_ ... ZysVR-Y73g

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Blir ännu värre om man är intresserad av CSM-batreps...

...för då är det Dave på MWG som spelar som har den värsta regelkunskapen av dem, och andra kanaler på youtube har rätt svagt med CSM-innehåll...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Excessus skrev:Blir ännu värre om man är intresserad av CSM-batreps...

...för då är det Dave på MWG som spelar som har den värsta regelkunskapen av dem, och andra kanaler på youtube har rätt svagt med CSM-innehåll...
Jag gillar att titta på MWG, men Dave ger mig bara huvudvärk. Det är väl ett tecken på att man börjar bli gammal, men han har inte koll på regler, han snackar en massa skit hela tiden, och han beter sig som en tolvåring (no offence, tolvåringar).
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

bjorn

Inlägg av bjorn »

Lottomannen skrev:
Excessus skrev:Blir ännu värre om man är intresserad av CSM-batreps...

Jag gillar att titta på MWG, men Dave ger mig bara huvudvärk. Det är väl ett tecken på att man börjar bli gammal, men han har inte koll på regler, han snackar en massa skit hela tiden, och han beter sig som en tolvåring (no offence, tolvåringar).
Akkurat!

//Björn

Kerrai

Inlägg av Kerrai »

Fast Dave gör ju "Banter batreps" där hela grejen ÄR att snacka skit och ha kul mer än att spela rätt och proffsigt.

En som gör tokigt bra battreps (i min mening) är https://www.youtube.com/user/StrikingScorpion82
Snygga, bra ljud, förklarande. Spelar oftast på riktigt snygga bord också.
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf

daskad

Inlägg av daskad »

Frontline Gamings är bra
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Jonas

Inlägg av Jonas »

Scaredcast är bra. Men han kör mycket dark eldar.

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Kerrai skrev:Fast Dave gör ju "Banter batreps" där hela grejen ÄR att snacka skit och ha kul mer än att spela rätt och proffsigt.
Jo, men man kan ju ha banter batreps och samtidigt få reglerna rätt. De behöver inte göra alla rätta beslut hela tiden men åtminstone reglerna borde de ju ha iallafall, det är ju många nya som tittar.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

Skriv svar