Lincon 2015

Turneringar i Linköping

Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Lincon 2015

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Som jag ser det är problemet att vissa IA-saker är efterblivet brutna. Ranged strD/str10 ignore cover plattor är helt enkelt spelförstörande på så många sätt.

Sen hjälper det verkligen inte att det är så sjukt rörigt med vart man ska ta reglerna ifrån när forge World envisas med att trycka med samma enhet i ett flertal samtidigt aktiva böcker.
Tycker du att Deathstrike också ska bannas? 10" Ignore cover S10 liksom?

Helt ärligt, hur är 1 S10 Ignore cover platta på en pryl som kostar 400-800p värre än typ 6 wave serpent sköldar? Eller en hel Tau armé med Ignore cover?

Angående regler ifrån var finns det listor på sådant, och om den biten löser sig är det väl inget problem då?

Än så länge har jag inte sett en enda enhet från IA som är värre än Wyverns, wraiths, serpents, broadsides, Centurions, Kairos, Tigerius, Draigo, Chapter Master o.s.v.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:Tycker du att Deathstrike också ska bannas? 10" Ignore cover S10 liksom?

Än så länge har jag inte sett en enda enhet från IA som är värre än Wyverns, wraiths, serpents, broadsides, Centurions, Kairos, Tigerius, Draigo, Chapter Master o.s.v.
Japp förstås menar jag alla tänkbara varianter av det jag listade, speciellt dom som bara får skjuta en gång och man inte själv kan avgöra när dom skjuter ;)

Min Reaver titan tycker inte samma som dig ;) Sjukt kul med nått som skjuter 5*strD plattor varje runda och är odödligt ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:Tycker du att Deathstrike också ska bannas? 10" Ignore cover S10 liksom?

Japp förstås menar jag alla tänkbara varianter av det jag listade, speciellt dom som bara får skjuta en gång och man inte själv kan avgöra när dom skjuter ;)

Min Reaver titan tycker inte samma som dig ;) Sjukt kul med nått som skjuter 5*strD plattor varje runda och är odödligt ;)

Du menar reaver titanen med 1 attack som inte får skjuta om den är i närstrid och som kostar 1500p? Spela du den på LinCon och se hur bra det går ;)

Ågerfalk

Inlägg av Ågerfalk »

Hur är det med målningskrav på lincon?
Tänker speciellt på allies och olika basning på modeller.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ågerfalk skrev:Hur är det med målningskrav på lincon?
+1

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Ågerfalk skrev:Hur är det med målningskrav på lincon?
+1

Fråga;
När öppnar anmälan?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Jag kommer sluta gnälla över IA den dagen FW gör det LÄTT att hitta de regler som gäller för en viss modell. Inte vilken bok som gäller, utan vilken version av reglerna. Hur svårt kan det vara att tillhandahålla en lista över alla sina prylar där det framgår var man hittar reglerna?

Jag kommer sluta gnälla över super heavies den dagen jag spelar en ROLIG match med eller mot dem.

Tro mig, jag har inga problem med att lära mig regler för modeller eller köpa in titaner. Dessa sakerna är jag rätt bra på, men jag har som sagt aldrig haft en kul match mot skiten. Är det inte min rätt att i samma utsräckning som alla andra säga vad jag tycker är roligt och vad jag gärna ser på en turnering? Jag är inte så bra på att vara tyst, tycker jag ngt så gör jag ljud av det.
Jag gillar inte när det börjar låta i stil med:
"Den eller den personen vill inte tillåta dessa saker för att då kan de inte vinna. Vinna är allt de bryr sig om osv." Jag har inga problem med att stolt säga rakt ut att jag är kompetativ, det är jag i alla avseenden i mitt liv. Jag har ffs optimerat min BurgerKing meny... Skulle jag bedömma att det är titaner som gav mig störst chans att vinna en turnering så skulle jag äga ett större antal. Tyvärr så är jag lite människa med, och jag tycker helt seriöst att dessa modeller är tråkiga att spela med och framförallt mot. Finns såvitt min erfarnhet(som kanske inte är den största) bara två lägen i matcher med superheavies. Jag vinner för att min titan vann över din. Eller jag förlorar av motsvarande anledning. Hur många rundor vara en sådan match? Jag spelar helst 6-7st...
Därför för jag oväsen i frågan.

@Arret
Sry för offtopic.

Hur kommer det göras med målning? Vad finns det för krav? Antar att:
- Allt från samma detach. måste vara samma i målning och basning.

MEN

- Måste allies/formationer följa samma regler?
- Summoning? / födda / på annat sätt tillförda modeller ?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

refab: Jag förstår din frustration över att hitta i IA. Jag är nog lite mer insatt men måste också leta. Den största anledningen är att FWs upplägg i mångt och mycket är "olika arméer för olika kampanjer", dvs ska du spela orks i IA8 kampanjen ska du använda reglerna i IA8 boken etc.

Det finns ganska många dokument där ute som listar vilken bok man bör ta reglerna för till vanliga 7th ed 40k. Det är inte svårare än att kolla ett dokument med vilken basstorlek man ska ha på sina modeller :)

Ditt argument att "titaner är sjukt tråkiga att möta, och skapar tråkiga sten-sax-påse matcher" kan jag köpa rakt av. Däremot finns det faktiskt spelare som tycker att det är höjdpunkten i 40k med en match titan vs titan, och de måste också få en chans. Det kommer aldrig ske om inte "high profile" spelare som dig själv tillåter det. Det kanske är en slump men de som ofta spelar om topplaceringar på turneringar också verkar vara de största motståndarna mot att tillåta IA (och inte bara titaner). Det tycker jag är väldigt tråkigt.

Jag tycker hela "Du ska minsann inte få spela med dina absoluta favoritmodeller för då måste jag läsa in mig för att ha lika stor chans att vinna" attityden är väldigt tråkig. Därmed inte sagt att det är just din attityd. Du förklarar den tämligen väl i din post :)

Bagarn

Inlägg av Bagarn »

Varför är inte IMPERIAL ARMOUR VOL. 8 godkänd?

Vill ju ha med lite roliga Orker :-)
Daniel "bagarn" Carlson

Användarvisningsbild
Denkan
Kontakt:

Inlägg av Denkan »

Bagarn skrev:Varför är inte IMPERIAL ARMOUR VOL. 8 godkänd?

Vill ju ha med lite roliga Orker :-)
Fw apocalypse boken
Många marine super heavies
Innehåller även eldar grejer...

Varför är inte dessa böcker med?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar