Nefrums skrev:Det är att ta i att säga att heavy stubben är en no brainer.. Den är inte särskilt poängvärld.. Den minskar staying powern mer än den ökar skadan..
dvs det är bara i armeer där skadan man kan göra är mycket vicktigare än hur mycket armen tål som stubbern är bra..
en stubber kostar fortfarande 10 poäng för 3 skott str4 bs3. om man skall börja spamma den så försvinner poängen i armén fortare än kvickt, så något minus på den tycker jag inte.
om man skall ha ett minus på den så skall det vara just för spammen, och där kanske -1 för den sjätte eller nåt skulle vara på sin plats.
edit:
Ja det kanske är rätt men den disskussionen bör isåfall tas i den generella kompmallstråden. Jag lutar åt samma som ni nu efter lite fundering, men jag är för anal för att inte kunna låta bli att pilla.
edit:
Ja det kanske är rätt men den disskussionen bör isåfall tas i den generella kompmallstråden. Jag lutar åt samma som ni nu efter lite fundering, men jag är för anal för att inte kunna låta bli att pilla.
Om det är anal och pilla du är ute efter så kan vi lösa det imorgon i lokalen
cadelin skrev:Dock så är stubber värt. hence minus.
Jag håller inte med där. Alla upgrades som är poängvärda behöver inte nödvändigtvis ge minus. Stubbern kanske är en nobrainer (inte riktigt klart vad folk tycker här), men det är ändå 10 poäng på en 55-poängsbil som i sig ger en del minus i komp. Chansen att Chimeran i sig är 100% rätt kompsatt är inte så stor eftersom skalan vi använder oss utav inte tillåter microjusteringar, Chimeran kanske skall kompa -2.79 och Stubbern -0.7. Utslaget på våran skala skulle då en Chimera med eller utan Stubber fortfarande kosta -3. Vad jag försöker säga att att det inte är nödvändigt med minus för alla små lull-lull-saker; att de kanske är för tveksamt bra om de skall ge ett helt kompminus eller om det är så att de är 'medräknade' i kompminuset för enheten.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"