Och varför i all världen spela IK när man nu kan spela WK som är sjukt mycket bättre?DHettNeck skrev:Typ så ja. Det är hur som inget problem att spamma WKs om man villElevatorlake skrev:Om jag förstått deras nya formations/detachments så kan man alltså bygga en lista som består av en farseer, en warlock council (eller vad de nu heter), 3 units med jetbikes och resten så många wraithknights man vill/har råd med (eller ja, 12st är väl max...)?
Edit; en enhet vypers måste man också ha.
Nya Eldar?
Re: Nya Eldar?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Ja du, bra fråga. WKn för under 300p känns sjukt mycket bättre än IKn. Även om dom kostat samma så hade WKn varit bättre.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Ingen tvingar dig att köra med dem... 
Edit* Den här posten syftade till sista inlägget på förra sidan.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
Ja, de är ju helt stört mycket bättre.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Du är medveten om att Jonke spelat Eldarer i åratal? Träfärgade Eldarer, vann Best Painted på Gamer's Weekend, bl.a. (så du vet vilka gubbar det gäller). Det handlar snarare om någon som redan plöjt ned en massa pengar och tid i spelandet, men som nu verkar tröttna på knasandet.Yabob skrev:Ingen tvingar dig att köra med dem...
(Och även jag börjar tröttna på knaset. Ska jag behöva spela Dropzone Commander med Egge i framtiden? Va?!)
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Jag tycker det kan vara lämpligt att vänta tills man har boken i hand innan man välter bordet och ragequittar.
Det är väl jättebra att eldar fortfarande är starka så inte varenda jävel börjar spela necrons. Jag möter hellre tre wraithknights än tre canoptek harvests.
Det är väl jättebra att eldar fortfarande är starka så inte varenda jävel börjar spela necrons. Jag möter hellre tre wraithknights än tre canoptek harvests.
Jag möter helst inte någon av dem med mina CSM...fredrik skrev:Jag möter hellre tre wraithknights än tre canoptek harvests.
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
du kan spela DzC med mig om du är rädd för att umgås med Egge.Serpent skrev:Du är medveten om att Jonke spelat Eldarer i åratal? Träfärgade Eldarer, vann Best Painted på Gamer's Weekend, bl.a. (så du vet vilka gubbar det gäller). Det handlar snarare om någon som redan plöjt ned en massa pengar och tid i spelandet, men som nu verkar tröttna på knasandet.Yabob skrev:Ingen tvingar dig att köra med dem...
(Och även jag börjar tröttna på knaset. Ska jag behöva spela Dropzone Commander med Egge i framtiden? Va?!)
Ja' än't bittä'!
Som serpent sade, jag har ca 10000p eldar redan. Det är nog så att gw:s prishöjningar har kommit ifatt mig. Jag köpte nästan allt mitt 40k för 8-10 år sedan jag har alltså inte märkt av prishöjningarna så mycket. Förräns nu när jag behöver expandera min armé pga ett nytt codex som verkar ballt.Yabob skrev:Ingen tvingar dig att köra med dem...
Codexet verkar vara ett version 1.1 på föregående och förutom WK och bikes är förändringarna till det bättre.
Och eftersom jag börjat titta på DZC så blir det ännu mer uppenbart hur överprisat 40k är. Jag tycker helt enkelt inte att jag får valuta för pengarna längre.
Lite mer positiv post. Jag ser fram emot att kunna spela mech utan att det blir ostfest, wave serpenten känns som en grymt stabil och lagom prisad transport. Jag ser fram emot att ha nytta av mina 3 falcons och flertal fire prisms.
Det ska bli kul att köra med en guardian host, känns fluffigt. Jag gillar aspect warriors och de verkar ha fått en lagom boost. Warp spiders har gått från allt-i-allo till imnanteri-mördare. Hökarnas regler verkar asballa.
Det ska bli kul att köra med en guardian host, känns fluffigt. Jag gillar aspect warriors och de verkar ha fått en lagom boost. Warp spiders har gått från allt-i-allo till imnanteri-mördare. Hökarnas regler verkar asballa.