Lincon 2015
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
Re: Lincon 2015
Här kommer lite preliminära missions:
https://drive.google.com/file/d/0B5c7o2 ... sp=sharing
Observera att dessa kan komma att ändras men missions kommer att spikas den 3 maj detta är även sista datumet för nya GW släpp som kommer att få vara med i år.
https://drive.google.com/file/d/0B5c7o2 ... sp=sharing
Observera att dessa kan komma att ändras men missions kommer att spikas den 3 maj detta är även sista datumet för nya GW släpp som kommer att få vara med i år.
Dubbla kill points om du nedgör fienden i närstrid. Gynnar assault-enheter. Bra initiativ tycker jag.tutten skrev:Jag som inte hänger med i världen, vad är slaughterpoints?
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Precis som Röde skriver så är det killpoints men man får ett extra för enheter som dör i assult fasen och även ett extra för independent characters
Hur har det betämts angående 2+ med reroll?
Jag kan bara tala för demonerna och har dettaspikats att som bäst 4+ på reroll får jag hoppa denna turnering.
Att möta titans, Knights massa D-plattor och ignore cover gör tyvärr hela turneringen utesluten för min del.
Klart det är kul med massa IA och roliga enheter men när ett demonerna får på fingrarna då det finns långt värre saker än screamer-consil så blir det liksom rätt okul att spela.
Jag kan bara tala för demonerna och har dettaspikats att som bäst 4+ på reroll får jag hoppa denna turnering.
Att möta titans, Knights massa D-plattor och ignore cover gör tyvärr hela turneringen utesluten för min del.
Klart det är kul med massa IA och roliga enheter men när ett demonerna får på fingrarna då det finns långt värre saker än screamer-consil så blir det liksom rätt okul att spela.
+1keiko76 skrev:Hur har det betämts angående 2+ med reroll?
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!
Det finns mycket olika saker som ogillas. Nu har ju arret valt att köra på denna husregel och då får vi nog vackert acceptera det. Screamerstjärnan påverkas ju en hel del av detta men demonerna är långt mer än bara stjärnan så hoppa inte pga detta.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Halloj! Några frågor om missionen: Hur många objektiv spelar man om per match? Är det 6 standardobjektiv + 6 tactical ob, eller är det samma 6 objektiv man använder för både "eternal war" och "maelstrom"-delen av uppdragen? Och hur sätts objektiven ut? Är dom satta av arret, eller är det spelarna som sätter dom i början av matchen?
För tactical objectives - är det standarddecken som gäller eller har ni moddat den på något sätt? Är det obligatoriskt att spela med kort 11-16 från codexen?
För tactical objectives - är det standarddecken som gäller eller har ni moddat den på något sätt? Är det obligatoriskt att spela med kort 11-16 från codexen?
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
@Demoner och 2++
Förstår inte ramaskriet för denna förändring... 2++/2++ eller 2++/4++ spelar inte så stor roll. Du är fortfarande praktiskt taget odödlig, det är iaf sjukt ovärt att försöka döda modellerna. Snarare så är detta en buff då det kan lura folk att skjuta på din tåligaste enhet snarare än saker man faktisk gör skada på.
Tssk...
Förstår inte ramaskriet för denna förändring... 2++/2++ eller 2++/4++ spelar inte så stor roll. Du är fortfarande praktiskt taget odödlig, det är iaf sjukt ovärt att försöka döda modellerna. Snarare så är detta en buff då det kan lura folk att skjuta på din tåligaste enhet snarare än saker man faktisk gör skada på.
Tssk...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Vad fan Olof, du behöver ju inte berätta det för alla [WINKING FACE]
//kommer ändå spela med 2+/4++
//kommer ändå spela med 2+/4++