Nya Eldar?
-
Elevatorlake
Re: Nya Eldar?
Så för 810pts får jag 30 jetbikes som är troops, jättsnabba, kan jinka OCH gör 66 wounds/runda mot MEQ?
Yay...
De enda som står emot det där är väl beardcrons?
Yay...
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Men det är också 810p för 30 tacticals utan sergeanter (in terms Of tålighet).Elevatorlake skrev:Så för 810pts får jag 30 jetbikes som är troops, jättsnabba, kan jinka OCH gör 66 wounds/runda mot MEQ?
Yay...
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
@Caesar: Nej, cover save eller inte har mindre påverkan på resultatet än skillnaden på AP och S.
@Hylander: "Eldar förmåga att gömma sig (undvika att ta skada över huvud taget)" är jag inte så säker på, bredsidorna tar upp mindre plats på spelbordet och tål mer stryk, framförallt mer stryk innan skytteförmågan går ner.
Förmågan att undvika närstrid kan väl kvittas med att bredsidorna spöar skiten ur scatterbikes i närstrid.
Scatterbikes har då kvar att ta objektiv, genom att köra fort, vilket minskar hur mkt skada de gör, bättre förmåga att få till sidoskott, och outscoring.
Så visst är scatterbikes bra, troligtvis en av spelets bästa enheter, men de kommer dock att få det tufft ändå eftersom de har i princip MEQ stats, vilket det är ganska populärt att bygga listor som är bra emot.
@Hylander: "Eldar förmåga att gömma sig (undvika att ta skada över huvud taget)" är jag inte så säker på, bredsidorna tar upp mindre plats på spelbordet och tål mer stryk, framförallt mer stryk innan skytteförmågan går ner.
Förmågan att undvika närstrid kan väl kvittas med att bredsidorna spöar skiten ur scatterbikes i närstrid.
Scatterbikes har då kvar att ta objektiv, genom att köra fort, vilket minskar hur mkt skada de gör, bättre förmåga att få till sidoskott, och outscoring.
Så visst är scatterbikes bra, troligtvis en av spelets bästa enheter, men de kommer dock att få det tufft ändå eftersom de har i princip MEQ stats, vilket det är ganska populärt att bygga listor som är bra emot.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
-
Elevatorlake
Är det inte nästan 58 tacticals för 810pts? 810/14?Flogger skrev:Men det är också 810p för 30 tacticals utan sergeanter (in terms Of tålighet).Elevatorlake skrev:Så för 810pts får jag 30 jetbikes som är troops, jättsnabba, kan jinka OCH gör 66 wounds/runda mot MEQ?
Yay...
Men hur många av de tacticals är kvar efter två rundor?
Edit; och det är väl inte så konstigt egentligen att nya jetbikes blir jättebra, det kommer en ny låda och vore de som de gamla skulle ingen köpa de. Nu blir de jättebra så alla vill byta ut sina gamla jetbikes mot de nya med scatter laser. Nästa codex blir de garanterat nerfade...
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 21 gånger.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
I en ren skyttefight ja, men ingen kommer få skjuta dom, så även om dom tålde som en grot hade dom varit braFlogger skrev:Men det är också 810p för 30 tacticals utan sergeanter (in terms Of tålighet).Elevatorlake skrev:Så för 810pts får jag 30 jetbikes som är troops, jättsnabba, kan jinka OCH gör 66 wounds/runda mot MEQ?
Yay...
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
DHettNeck skrev:I en ren skyttefight ja, men ingen kommer få skjuta dom, så även om dom tålde som en grot hade dom varit braFlogger skrev:Men det är också 810p för 30 tacticals utan sergeanter (in terms Of tålighet).Elevatorlake skrev:Så för 810pts får jag 30 jetbikes som är troops, jättsnabba, kan jinka OCH gör 66 wounds/runda mot MEQ?
Yay...
Ser framför mig hur jag börjar, 3 flyrants flyger fram, dödar 3 bikes i varje enhet, alla tre enheter flyr av brädet. Win!
Ser framför mig csm som flyger in med 3 heldrakes och grillar skiten ur eldarfanskapetFlogger skrev:
Ser framför mig hur jag börjar, 3 flyrants flyger fram, dödar 3 bikes i varje enhet, alla tre enheter flyr av brädet. Win!
Heldrakes lär inte vara ett problem, de kan inte skjuta baklänges längre.
Jag kikade igenom lite läckta bilder, verkar som att Exarch inte får 3+ rustning längre utan behåller 4+ om deras aspect har 4+ normalt. Banshees verkar ha blivit billigare och kostar nu lika mycket som Avengers. Storm guardians kommer i enheter om 8+.
Wave serpent går att köpa som Fast attack.
Wave serpent går att köpa som Fast attack.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
Jaja, jag tror det är det värsta bland det värsta men tiden får väl utspå det hela.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.