Det blir mååååånga heralder detLillePer skrev:Vad fan Olof, du behöver ju inte berätta det för alla [WINKING FACE]
//kommer ändå spela med 2+/4++
Lincon 2015
Moderatorer: Leidermark, Yabob, Pärssi
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: Lincon 2015
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Ang. Nya eldarcodexen
Enligt games workshop så skall den shippas 25/4. Så det känns väl som att den hinns med?
Enligt games workshop så skall den shippas 25/4. Så det känns väl som att den hinns med?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Nej säger jag då alla kanske inte har möjlighet att få tag på den. Eldarspelare såväl som motståndare. En månad har tidigare varit praxis och jag ser ingen större skillnad på det nu som då.refabricated skrev:Ang. Nya eldarcodexen
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
@Nya Eldar
Det kommer att vara den nya codexen som gäller vi kommer att köra med allt nytt som kommer innan den 3 maj. En av de stora anledningarna till att vi spelar på detta öppna format är att alla nya saker som Skitarri, Harlequins och nu Eldar ska kunna vara med med sina nya och fräna regler.
Det kommer att vara den nya codexen som gäller vi kommer att köra med allt nytt som kommer innan den 3 maj. En av de stora anledningarna till att vi spelar på detta öppna format är att alla nya saker som Skitarri, Harlequins och nu Eldar ska kunna vara med med sina nya och fräna regler.
Flogger approvesKangee skrev:@Nya Eldar
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Att låta folk spela codexar/regler som släpps 12 dagar innan en turnering är bara dumt. Inte nog med att folk gnällt på att ni släpper lös alla IA böcker som man ska lära sig, nu även ett helt nytt codex. Lincon har ju alltid varit en väldigt attraktiv turnering med bra info och arr - saker är normalt spikade i god tid. Snälla förstör inte detta.
Nya böcker som släpps en (1) månad före turneringar brukar va ok, inget annat. (Till wettcon räknar ja dock med att nya eldar boken gäller)
Nya böcker som släpps en (1) månad före turneringar brukar va ok, inget annat. (Till wettcon räknar ja dock med att nya eldar boken gäller)
Just ett nytt codex kan jag förstå, för det är jävligt tråkigt att spela ett gammalt codex på en stor turnering när det nya varit ute i tre veckor. Eldar codexet släpps den 25e april, det är nästan tre veckor innan LinCon, det är väl ändå rimligt att anta att tre veckor räcker gott och väl för att läsa ett codex?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Min känsla har alltid varit att den gamla klassiska månaden främst har varit för att arrangörerna eller en mallgrupp ska hinna läsa codexen, bedöma den och få ut ny mall/restriktioner i tid innan sista datum för listinskick. Inget av det är speciellt relevant i fallet med den här turneringen.
Med största säkerhet känner vi dessutom redan till de viktiga ändringarna i boken, så i praktiken så är det ju en månads marginal, även om man inte kan börja göra listor än.
Med största säkerhet känner vi dessutom redan till de viktiga ändringarna i boken, så i praktiken så är det ju en månads marginal, även om man inte kan börja göra listor än.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den
Administrativt ansvarig för LBK
Administrativt ansvarig för LBK
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att det är fritt fram för nya eldars när man inte behöver kompa dom. Så kör på dom, sjukt trist att spela ett gamalt codex som sagt var.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag vill bara säga till arr att ni gör ett fantastiskt jobb och jag är superglad över att ni håller det så öppet som ni gör. Mer turneringar borde hänga med på den fronten. Ser fram emot denna turnering jättemycket och jag tror det mest brutna kommer vi inte se från FW utan från vanliga codexar.
Kul med nya eldar.
Kul med nya eldar.