Det är inte nära vad han kommer kompa. Räkna snarare med 80-100 i komp på honom.keiko76 skrev:Kan ni ge en fingervisning på Belakor hur han kompar.
Jag gissar att det har mycket att göra med som ni säger "potentialen"
Typ kan man börja han med en 40 i bas och sen lägga till komp för speciella enheter?
Ex, if screamers in army additional -5
If Bloodcrushers -5
If Plague drones -7
If unit of bikes -5
If bla bla bla etc
Tänker då han redan har sitt fixerade gear och spells, men på egen hand är han ju inte världens bästa slagskämpe.
Eller så kör man 40-50 i komp rakt av, han kommer ju skattad iom att man måste ta lite troops.
(kultister och Nurglings som billigast)
V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Moderator: DHettNeck
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: V1.2 - Uppdaterad efter Gothcon
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Om dom har egna minus ska du inte applicera dom generella.Boggalogg skrev:Hittade en lite konstig detalj på Legion of the damned under Space marines. Melta/plasma -2 trots att samma kostnad står under vapendelen. Eller är det så att man ska betala -4 för meltan/plasman? Då känns det helt plötsligt inte värt det, när multi-meltan kostar -2
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
är det tänkt att en Deff dread som tar 2 extra powerklaws ska få 6 extra i komp?
Hade bellan kompat 40 hade han varit i alla mina listor. Tror han kommer vara det även på komp 80, han är faktiskt SÅ bra.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Om en Geyhunter leader tar terminator amrmour kompar dess power vapen då?
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Me: Nää, kör Space Wolf.
***:Ohh, så du kör Space Marines i vanliga fall.
Me: Aldrig kört SM förutom första matchen när jag provade spelet.
Då borde man nästan stryka deras egna minus, eftersom de har samma kostnad som de generellaDHettNeck skrev:Om dom har egna minus ska du inte applicera dom generella.Boggalogg skrev:Hittade en lite konstig detalj på Legion of the damned under Space marines. Melta/plasma -2 trots att samma kostnad står under vapendelen. Eller är det så att man ska betala -4 för meltan/plasman? Då känns det helt plötsligt inte värt det, när multi-meltan kostar -2
Tjenare! Jag har letat men inte hittat ifall någon redan har frågat detta.
Deathwing terminators/knights:
-The unit can fit into a transport* -7
Så ifall jag tre stycken 5:manna squad terminators och en land raider som är deathwing vehicle, betyder detta att jag måste totalt betala (3*7) poäng för den här regeln?
Om så är fallet, är inte det lite väl hårt?
Ha de gött! Gillar mallen skarpt
Deathwing terminators/knights:
-The unit can fit into a transport* -7
Så ifall jag tre stycken 5:manna squad terminators och en land raider som är deathwing vehicle, betyder detta att jag måste totalt betala (3*7) poäng för den här regeln?
Om så är fallet, är inte det lite väl hårt?
Ha de gött! Gillar mallen skarpt
Om flera enheter kan åka och har ett sådant straff tar man den som som kompar mest en gång.
***: Oh, Ultra marines. Men de får väl inte ha så många heavy weapons i devestatorn.
Okej tack!
DHettNeck skrev:Det är inte nära vad han kommer kompa. Räkna snarare med 80-100 i komp på honom.keiko76 skrev:Kan ni ge en fingervisning på Belakor hur han kompar.
Jag gissar att det har mycket att göra med som ni säger "potentialen"
Typ kan man börja han med en 40 i bas och sen lägga till komp för speciella enheter?
Ex, if screamers in army additional -5
If Bloodcrushers -5
If Plague drones -7
If unit of bikes -5
If bla bla bla etc
Tänker då han redan har sitt fixerade gear och spells, men på egen hand är han ju inte världens bästa slagskämpe.
Eller så kör man 40-50 i komp rakt av, han kommer ju skattad iom att man måste ta lite troops.
(kultister och Nurglings som billigast)
Oj oj oj, 80 låter saftigt. Kairos kompar 90 och kostar 300p, Belakor 350. Det finns mycket i Demoncodexet som kan rulla in invis och shrouded.
Jag förstår att han kommer med sina powers automatiskt och att han har lite grejer för sig men han är bra ömtålig med 4W.
kan ni se mitt förslag att han kompar olika beroende på vad man har i sin lista istället.
Lite som nurgleheralder med FnP locus gör för drones?