Borlänge Smackdown 2015

För alla turneringar som inte har en egen kategori.
Allain

Re: Borlänge Smackdown 2015

Inlägg av Allain »

Jag misstänker att man spelar med arméspecifika TO:s eftersom codexen säger att man måste det och det inte finns någon regeländring i första posten. Stämmer det?
Mikael Ek

Bronson

Inlägg av Bronson »

Allain skrev:Jag misstänker att man spelar med arméspecifika TO:s eftersom codexen säger att man måste det och det inte finns någon regeländring i första posten. Stämmer det?
Det får jag hoppas, jag har precis köpt in en kortlek till min armé! :P
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

Allain

Inlägg av Allain »

Haha, samma här!
Mikael Ek

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

om en codex säger att man måste använda deras specifika så måste man, annars är det fritt fram att välja (men måste ha samma genom hela turneringen).

Vi kommer ha plats för 30 pers, vilket i skrivande stund betyder att vi har en plats kvar. Men det är rätt vanligt att folk hoppar av så se till att vara ute i god tid att anmäla er och hamna högt upp på reservlistan så är det en hyfsad chans att få vara med :)

keiko76

Inlägg av keiko76 »

Ser att ni skriver att det är tröskel på 15 med aktiv komp.

Eldarernas nya codex som är helt bananas bör väl vara tillåtet och dem bör vara inkompade i mallen tills dess och även marinerna och daemonkin. Just Eldarerna tänker jag att en viss subj. komp behöver tillämpas då deras redan basic enhetr är helt brutna, spindlar kanske värst men även reapers och aspekt formationen.

Hur kommer ni förhålla er till flera CAD, allieringar, formationer? Det går att bygga rätt coola men bananas listor med flera CAD och formationer vilket ger flera HQ och fördelar genom formationerna.

Allain

Inlägg av Allain »

keiko76 skrev:Ser att ni skriver att det är tröskel på 15 med aktiv komp.

Eldarernas nya codex som är helt bananas bör väl vara tillåtet och dem bör vara inkompade i mallen tills dess och även marinerna och daemonkin. Just Eldarerna tänker jag att en viss subj. komp behöver tillämpas då deras redan basic enhetr är helt brutna, spindlar kanske värst men även reapers och aspekt formationen.

Hur kommer ni förhålla er till flera CAD, allieringar, formationer? Det går att bygga rätt coola men bananas listor med flera CAD och formationer vilket ger flera HQ och fördelar genom formationerna.
Allt det där du tar upp är sådant som kompmallen ska ta hänsyn till. Utan att vara arrangör tycker jag dock att det känns rimligt att säga att kompmallen gäller om inte annat anges på förstasidan. Om man skulle bli tvungen att subkompa ett codex så fyller inte mallen sin funktion.
Mikael Ek

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

som Micke skriver, det där är ju sånt som kompmallen kommer ta med. Och skulle det nu vara så att de kompas för snällt/hårt så får vi förhoppningsvis iaf lite data ur turneringen som vi kan dela med oss av till kompmallsgruppen ;)

Bronson

Inlägg av Bronson »

Jag är inte orolig för att mallen kommer släppa igenom Eldar hursomhelst. Kan däremot vara svårt att få igenom en lista som ligger riktigt snällt då det knappt finns några dåliga val längre. Jämfört med tidigare codex så kommer ju i princip allt bli mer eller mindre dyrare.
Papa D skrev:Jag äger inte 1500p så dåliga modeller....

benmannen

Inlägg av benmannen »

Är det fullt på turneringen eller kan man anmäla sig? Vi är några som kanske vill åka :)
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

som det ser ut nu så är det väl en plats kvar, sen är det väl reserv antar jag och hoppas att någon avanmäler sig

Skriv svar