Råd och hjälp med att magnetisera Warhound Titan
Råd och hjälp med att magnetisera Warhound Titan
Håller på att bygga ihop en chaos Warhound Titan och ska magnetisera vapnen och midjan. Någon som gjort detta och kan rekommendera storlek och märken på magneter? Undrar också om det är bäst att magnetisera själva leden mellan vapen och kropp. Dela leden och sedan sätta magneter i ändarna
Re: Råd och hjälp med att magnetisera Warhound Titan
Vill minnas att jag såg en bra video på YT om just detta... Han visade vilka magneter han satt vart, vilket lim han använt osv.
Är i och för sig ett annat pattern men borde väl vara rätt lika.
https://www.youtube.com/watch?v=iqUQr8s ... x&index=15
https://www.youtube.com/watch?v=iqUQr8s ... x&index=15
Jag har byggt några stycken, och på den senaste så blev det en skruv mellan ben och överkropp.
Återkommer ikväll med bilder.
Återkommer ikväll med bilder.
Till armarna har jag använt magneter med dimensionerna 10mmx3mm

och på benen sitter det schysst skruv. I mitt fall så går gängorna i resinet, och jag har inte uppfattat det som några problem än så länge (har haft den så i ett år). Vill man safea kan man dra en mutter inuti kroppen som den fäster in i.

och på benen sitter det schysst skruv. I mitt fall så går gängorna i resinet, och jag har inte uppfattat det som några problem än så länge (har haft den så i ett år). Vill man safea kan man dra en mutter inuti kroppen som den fäster in i.

Mycket intressant med skruven i kroppen. Förstår inte riktigt hur du fäster den i kroppen, alltså gänger i resinet biten. Om jag skulle använda en mutter i andra änden så får jag helt plötsligt problemet med att kroppen ska vara i rätt position när den dragits åt och kroppen får baskontakt, om du förstår hur jag menar. Blir till att testa sig fram antar jag.
Till vapnen har jag också 10mm magneter som är 3mm tjocka. Hade nästan velat ha tunnare magneter men är orolig för att de inte klarar av vikten. Vill verkligen att de sitter åt ordentligt och inte hänger och slänger. Kommer antagligen att fästa mina magneter på samma sätt som du gjort med dina armar. Såg en annan lösningen där man delade armen i mitten och sedan fäste magneterna men din verkar bättre.
Har varit orolig för posen på warhounden. Har pinnat alla tår och ben så nu kan jag testa mig fram. Blev väldigt nöjd med den lösningen. Gör dryfit processen mycket smidigare. Detta är helt klart den svåraste modellen jag gjort från FW, eller iaf den som jag är mest orolig för att det ska bli fel. Den var ju inte direkt billig om vi säger som så.
En annan fråga, just om posen. Vad tror du om att börja med att fästa ihop med super glue och sedan när man fått till den applicera JB Weld i glipor etc för att stärka eller ska man använda Welden direkt? Någon som har förslag?
Till vapnen har jag också 10mm magneter som är 3mm tjocka. Hade nästan velat ha tunnare magneter men är orolig för att de inte klarar av vikten. Vill verkligen att de sitter åt ordentligt och inte hänger och slänger. Kommer antagligen att fästa mina magneter på samma sätt som du gjort med dina armar. Såg en annan lösningen där man delade armen i mitten och sedan fäste magneterna men din verkar bättre.
Har varit orolig för posen på warhounden. Har pinnat alla tår och ben så nu kan jag testa mig fram. Blev väldigt nöjd med den lösningen. Gör dryfit processen mycket smidigare. Detta är helt klart den svåraste modellen jag gjort från FW, eller iaf den som jag är mest orolig för att det ska bli fel. Den var ju inte direkt billig om vi säger som så.
En annan fråga, just om posen. Vad tror du om att börja med att fästa ihop med super glue och sedan när man fått till den applicera JB Weld i glipor etc för att stärka eller ska man använda Welden direkt? Någon som har förslag?
Med gängor i resinet menar jag att jag borrade ett hål i botten på överkroppen som var någon mm mindre i diameter än skruven. Sen skruvade jag försiktigt på den. Då skar ju skruven upp egna gängor i resinet 
Oki, står skruven upp i själv innandömet? Det är inte så himla tjockt på min och om jag hade haft skruven där hade den förstört lite av inredningen så att säga.
Så här ser det ut ihopskruvat.

Oki, min inredning ser ju lite annorlunda ut. Men jag kommer köra din version tror jag. Kan nog lösa den nöten. Tack så hemskt mycket Pipkin för råden, var till mycket stor hjälp