WarCon 2015, Ostsingel och dubbelmys!
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- Chickenbits
Re: WarCon 2015, Ostsingel och dubbelmys!
Björn Malmborg kan tänka sig att vara med i ostsingeln. Han fortsätter att prata om sig själv i tredje person och ställer ännu en fråga till tråden om IK. Är alla detachments/formations tillåtna, eller bara den "vanliga" detachmenten?
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.
Tjäna! Har inte spelat lagturneringar i de gör editionernas så har lite frågor:
Har man en gemensam warlord, eller varsin?
Warp charges, samma fråga,
Armespecifika objektivkort, används de (överhuvudtaget)
De aka bli skitkul att spela spelet igen!
//Björn
Har man en gemensam warlord, eller varsin?
Warp charges, samma fråga,
Armespecifika objektivkort, används de (överhuvudtaget)
De aka bli skitkul att spela spelet igen!
//Björn
- Lottomannen
Det innebär nya DA med, om jag fattar rätt?Trulsante skrev:Alla böcker är tillåtna på både singeln och dubbeln! Singeln är bara att osta på, och dubbeln subkompar vi ju ändå
Skickat från min A0001 via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Jo, det får man nog förstå. Bara att gräva fram alla bikes du kan hitta. 
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- Lottomannen
Va? Jag? *visslar oskyldigt*refabricated skrev:Jo, det får man nog förstå. Bara att gräva fram alla bikes du kan hitta.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K
S.O.R.K
I ett visst dryckesrus inser jag en felformulering - jag pudlar härmed:
På singeln är gäller etc-reglerna och codexar som kommit därefter, typ nya space marines och DA.
På dubbeln gäller ENBART senast utkomna codex. Man kan alltså inte ställa upp med en marinearmé från förra codexet och en från nya!
För att svara Björn - man har varsin warlord, man har gemensam warp-pool och man spelar med de vanliga "original"korten.
// Andreas i dimman
På singeln är gäller etc-reglerna och codexar som kommit därefter, typ nya space marines och DA.
På dubbeln gäller ENBART senast utkomna codex. Man kan alltså inte ställa upp med en marinearmé från förra codexet och en från nya!
För att svara Björn - man har varsin warlord, man har gemensam warp-pool och man spelar med de vanliga "original"korten.
// Andreas i dimman
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime
Dvs på singeln finns det 2 aktuella SM codexar och 2 DA?
- Chickenbits
Hmm... Fortfarande osäker på vilka detachments som är tillåtna på ostsingeln. Enligt vad jag läst i tråden så verkar det vara "bara kör på" som gäller, medan ETC-mallen är betydligt mer strikt i vad man får spela. Är samtliga detachments som existerar i en codex tillåtna, eller är det bara specifikt de som står i mallenTrulsante skrev:I ett visst dryckesrus inser jag en felformulering - jag pudlar härmed:
// Andreas i dimman
Blir lite förvirrande då med tanke på att vissa detachments inte längre heter det som står i mallen
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.
Det är väl ETC mallen plus de detachments som kommit som är nya. Det är inte rocket science 
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Ja precis! Etc-spelarna kommer få öva sina listor och alla andra kan osta med det senasteLillePer skrev:Dvs på singeln finns det 2 aktuella SM codexar och 2 DA?
Freedom is the right of all sentient beings
- Optimus Prime
- Optimus Prime