Råd och hjälp med att magnetisera Warhound Titan

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
Pipkin

Re: Råd och hjälp med att magnetisera Warhound Titan

Inlägg av Pipkin »

inga problem.

Börja med att fixa överkroppen och gängorna i den.
Då blir det lättare att fixera överkroppen i rätt vinkel i förhållande till benen.

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Jag hade tänkt spela med warhounden. Är den stabil utan bas eller ska man fixera den helt med basen? Har sett en som basade var fot för sig med CD skivor. Tycke det verkade bra. Någon som kam de sin uppfattning hur modellen står sig på planen?

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Tänkte snart lägga upp lite bilder. Det blev endast magnetisering på voidshields resten fäste jag med skruvar, vapen och kropp. Huvudet ser också ut som att det blir magnetiserat. Gillade verkligen skruvlösningen. Känns väldigt stabilt och säkert.

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Blev det några bilder? :)

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Jadå, det kommer. Lägger upp ikväll eller imorgon under dagen :) blev supernöjd. Passar på att tacka för support och hjälp :)

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Inga problem!

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

När jag först kom över Titanen var min första tanke att lämna bort den så någon annan skulle bygga den och måla den för jag var osäker på om jag skulle fixa det själv. Kollade tom runt med folk här på forumet men bestämde mig till slut för att göra det själv vilket jag är glad för. Lärde mig otroligt mycket av detta projektet och ett stort tack till dom som kom med råd och på annan sätt hjälpte mig.

Försök att bortse från målningen då den inte är klar och det är en del kvar. Det kommer upp andra bilder när den är helt färdig.

Bland det första jag var orolig för var poseringen. Ville att den skulle se ut som den var i rörelse men ändå vara så stabil som möjligt. Tyckte det var ett helvete att testa sig fram och det kändes som man behövt dubbla uppsättningar armar.

Bild
Bild

Fick rådet att använda skruv och mutter av pimkin, borrade i titanen och förankrade skruven sedan så fäste jag den med JB Weld. Gjorde så i vapenarmarna och i kroppen.

Bild

Bild

Det enda jag magnetiserande var huvudet. Det magnetiserandes med 5x3mm som skulle klara 0.5kg. Det sitter perfekt imo.
Bild
Bild

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Snyggt, bra jobbat!
Antar att du planerar att täcka över skruvarna till armarna med någon form av lock?

Här finns det lite förslag: https://wildboarblog.wordpress.com/work ... ip-part-3/

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Ja exakt. Först tänkte jag om jag bara skulle fästa den runda delen på muttern. Blir lite antenn liknande effekt då. Men jag tror jag kommer fixa ett lock. Tack för länken och all hjälp du givit genom PM med Pimkin. Grymt snällt!

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Det är bara kul att se fler stora saker.
Hoppas du får tillfälle att använda den.

Skriv svar