Jag har ingen aning om hur ni spelar men det stämmer inte när jag spelar mina marinetäta listor. Det man är rädd för är pw i squader, plasma samt melta.DHettNeck skrev: Du har fel (eller spelar iaf fel). Det som dödar marines är dakka. Om man inte spelar sjukt konstiga listor.
Och om detta nu inte är sant så varför ger alla dessa vapen minus i kompen?
Det bore isåfall logiskt vara hvy bolters som ger minus.
Min poäng är att marines har bland dom bästa medelsavet i spelet. Dvs du gearar med pw och plasma mot marines för mot tex orker och eldar behövs det knappt där räcker AP 4 gott. Så spelar iaf jag.
Dakka fungerar bra med men det är bara impguards som jag spelat mot hitintills som genererar tillräckligt med dakka för att smiska marines.
AP 1 och 2 samt no saves i närstrid är det hela spelet revolverar runt.
Exempel:
Gigantisk impguardblob (40) utan pw -> Kan man storma med 8 assaultmarines och vara hyggligt säker på att vinna tillslut
Gigantisk impguardblob (41)med pw -> aj aj nu måste man döda så många att pw inte kan stå och nöta ner dina gubbar.
Etc. Etc
Mitt förslag är:
-10 First blood chalice
-20 second blood chalice
-30 Third blood chalice
En är inte omöjlig att spela bort. En är inte omöjlig att döda. Dock så blir dom mycket bättre ju fler man har då man kan sprida sin bubbla till mer än ett objective eller quater.