Nybörjar hjälp IG/AM
Re: Nybörjar hjälp IG/AM
Sabres är bra, heavy artillery är det inte. De har för låg damage output för att ta upp en heavy support slot hos astra militarum.
nja twinlinkad och ignore cover med 1d6 scatter ger dem sick alpha. sett dem plock bort 2 knights på alpha rätt ofta.
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros
Mer ITC åt folket!
Mer ITC åt folket!
Hur får du twinlinked och 1d6 scatter?
Du trollar med en magiker. Sedan skriker du order på artelleriet.
Vilken power är det som ger 1d6 mindre i scatter? det finns nämligen ingen sån order.
Twinlinked plus Ignores Cover är inga problem, det behövs inte ens någon order om man har tur med powers.
Twinlinked plus Ignores Cover är inga problem, det behövs inte ens någon order om man har tur med powers.
Hur lyckad man döda två Knights med det? Behövs det inte typ 12-13 träffar för att döda en Knight med S9 Barrage? Så om de nu träffar nästan 100%-igt (om du har rätt och Ancalagon fel) så räcker det med ca 25 Earthshaker-skott för att döda två Knights.ekekrantz skrev:nja twinlinkad och ignore cover med 1d6 scatter ger dem sick alpha. sett dem plock bort 2 knights på alpha rätt ofta.
Edit: Lite drygt 8 är det ju faktiskt bara för att död en Knight, så 16-17 skott för att döda två.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Servo skulls.Ancalagon skrev:Hur får du twinlinked och 1d6 scatter?
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Jag vetofaan om 3 earthshaker skott är värt typ 400 poäng.
Nybörjar hjälp IG/AM
[quote="Ancalagon"]Vilken power är det som ger 1d6 mindre i scatter? det finns nämligen ingen sån order. /quote]
Nej just den får du nog fråga upphovsmannen till informationen. Jag vet bara att om du har artilleri kan du lägga Presiense på den och skrika ignore cover på dem. Det är kul.
Nej just den får du nog fråga upphovsmannen till informationen. Jag vet bara att om du har artilleri kan du lägga Presiense på den och skrika ignore cover på dem. Det är kul.
nja är 6 st artillery , och de två som kör knights i vår game grupp brukar ställa dem lite för close ibland och ja servo skulls 1 d6 scatter sen corteas och iron priest o lite magiker som ger twinlinked... han kör gun line lite troopas några woffisar sw och 3 vultures för att blocka hans gun line från våra knights osv=)
sen råkar de står nära ökar chansen för att när 1 dör så scattar hans fall.
Typ de enda listor han inte kickar skiten ur är flying circus. Eller nån av mina cheese eldar listor, men de är inge roliga o lira=)
inte 400 p heller, 75p a piece sen köra han dock extra crewmen på dem.
sen har han ett gäng orbital bombardments på det.
sen råkar de står nära ökar chansen för att när 1 dör så scattar hans fall.
Typ de enda listor han inte kickar skiten ur är flying circus. Eller nån av mina cheese eldar listor, men de är inge roliga o lira=)
inte 400 p heller, 75p a piece sen köra han dock extra crewmen på dem.
sen har han ett gäng orbital bombardments på det.
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros
Mer ITC åt folket!
Mer ITC åt folket!