TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Kanon, då vet vi.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
That is well understood, then I only need to know if it's okay to take allies?Each Faction can only be represented by 1 player, but that player can have multiple detachments of that Faction.
E.g.: can I take a Craftworld eldar CAD + a formation of Harlequins? It is two different factions.
Edit: as long as no one else on my team has eldar or harlequins as per the example.
I have another question, what about these units for Tyranids?
Mucolid
tyrannocyte
neurothrope
toxicrene
maleceptor
sporocyst
I don't see them in Komp-mallen...?
Mucolid
tyrannocyte
neurothrope
toxicrene
maleceptor
sporocyst
- DHettNeck
Yes you can.Alpharius skrev:E.g.: can I take a Craftworld eldar CAD + a formation of Harlequins? It is two different factions.
Edit: as long as no one else on my team has eldar or harlequins as per the example.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
- DHettNeck
They are not in the codex therefore they are not in the comp system, hopefully they will be in the system in time for the TTT.Alpharius skrev:I have another question, what about these units for Tyranids?
Mucolid
tyrannocyte
neurothrope
toxicrene
maleceptor
sporocyst
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Eftersom lagets komp räknas räknas då decimaler?
Exempel. Lista 1 kompar 17,8. Lista 2 19,5. Lista 3 18,4. Lista 4 18,3. Lag komp blir 74?
Eller blir det 72?
Exempel. Lista 1 kompar 17,8. Lista 2 19,5. Lista 3 18,4. Lista 4 18,3. Lag komp blir 74?
Eller blir det 72?
+1leidstedt skrev:Eftersom lagets komp räknas räknas då decimaler?
Eller blir det 72?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
mvh:
Dennis
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Dennis
http://www.garagegamers.sePärssi skrev:klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer
-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-
Mest rimligt vore att addera decimaler och sedan runda nedåt.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Hallå!
Lagturneringen är ju en av årets höjdpunkter, så jag tänkte höra lite hur ni tänker kring valet av 17 som lägsta komp.
Efter att själv försöker bygga lite listor med de modeller jag har, blir det att jag får anstränga mig att ta så dåligt som möjligt, hitta dåliga uppgraderingar som bara är poäng i onödan. Det tar lite glädjen från ett annars ganska roligt moment.
Jag tänkte också eventuellt ha turneringen som en morot till att färdigställa min Cult Mechanicus/Skitarii-alliering, men det går inte heller, dels för att urvalet av enheter är ganska begränsat från början och de flesta vanliga enheterna ligger runt "10p per kompdecimal", vilket ju är för hårt i snitt, och sedan tillkommer ju allieringsstraff och lite MCP/AVP. Vet ärligt knappt hur jag skall få till det utan att spamma det sämsta.
Som lite mer av en hobbyspelare hade ju förhoppningen varit att kompen skall tillåta en att ta med sina modeller och sedan gör den aktiva kompen att det blir rättvist/rättvisare, oavsett vem man möter. Nu upplever jag det mer som en tröskel där man måste proppa in tillräckligt mycket dåligt för att kunna spela alls. I stället för att kunna ha en skön blandning av bra och dåligt.
Ledsen om jag låter lite gnällig, men jag vill mest höra lite hur ni tänker. De få jag pratat med har lite liknande upplevelse, så jag ville ändå lyfta frågan. Kanske att det är fler som känner samma sak.
Lagturneringen är ju en av årets höjdpunkter, så jag tänkte höra lite hur ni tänker kring valet av 17 som lägsta komp.
Efter att själv försöker bygga lite listor med de modeller jag har, blir det att jag får anstränga mig att ta så dåligt som möjligt, hitta dåliga uppgraderingar som bara är poäng i onödan. Det tar lite glädjen från ett annars ganska roligt moment.
Jag tänkte också eventuellt ha turneringen som en morot till att färdigställa min Cult Mechanicus/Skitarii-alliering, men det går inte heller, dels för att urvalet av enheter är ganska begränsat från början och de flesta vanliga enheterna ligger runt "10p per kompdecimal", vilket ju är för hårt i snitt, och sedan tillkommer ju allieringsstraff och lite MCP/AVP. Vet ärligt knappt hur jag skall få till det utan att spamma det sämsta.
Som lite mer av en hobbyspelare hade ju förhoppningen varit att kompen skall tillåta en att ta med sina modeller och sedan gör den aktiva kompen att det blir rättvist/rättvisare, oavsett vem man möter. Nu upplever jag det mer som en tröskel där man måste proppa in tillräckligt mycket dåligt för att kunna spela alls. I stället för att kunna ha en skön blandning av bra och dåligt.
Ledsen om jag låter lite gnällig, men jag vill mest höra lite hur ni tänker. De få jag pratat med har lite liknande upplevelse, så jag ville ändå lyfta frågan. Kanske att det är fler som känner samma sak.
Jag vill gärna spela i år också men vill kunna komma med armé som åtminstone är spelbar. Förra året dödades min lista av Highlander kompen. Vore synd med en liknande komp-upplevelse igen...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.