ETC-uttagning
- NilssonHarHund
Re: ETC-uttagning
Får man numera spela med tre olika marinecodex + chaos?
-
Jocke Rapp
- Site Admin
"Hej, vi är i dina linjer turn ett och tog med oss en massa melta"-arme kanske?Zurken skrev:Ska bli intressant att se vad för ost ni kan bygga från BA codexet
man kan göra ba på två sätt.. tokagresiva med landraiders.. eller pred, dread + rasorback spam..
...eller 60 hoppande assaultisar nerlusade med fistar och meltaguns, 3 präster som tar bort allas smärta större delen av tiden, och en librarian bara därför att. Fast man blir kanske mobbad på okompade turneringar nuförtiden om man inte har minst 2d6 fordon.
Brutalmys skrev:...eller 60 hoppande assaultisar nerlusade med fistar och meltaguns, 3 präster som tar bort allas smärta större delen av tiden, och en librarian bara därför att. Fast man blir kanske mobbad på okompade turneringar nuförtiden om man inte har minst 2d6 fordon.
Om jag någonsin gör en BA armé så kommer jag ha med Dante och 40+ Assault marines med jump pack. Fordon är optat och ostigt, dessutom är det fluffigare med jump packs.
Jag har blivit tillfrågad och accepterat att trotts förr årets motgångar, åka ner och leda Sveas kämpar i Novi Sad I serbien 2013. På grund av en del avhopp i förmån för ett mycket tråkigare och töntigare spel har topp3 en något annan utformning än enligt ranking. Topp 3 och de tre direkt kvalificerade till årets lag är:
Daniel Hesselberg
Per Sturesson
Pär Hylander
Jag har redan börjat fundera lite kring utformningen av laget och kommer kontakta lite folk för att utröna intresse, arme val och andra intressanta frågor!
Annorlunda i år kommer vara att laget kanske inte kommer tas ut, rakt från ranking tabellen, det kommer givetvis vara tongivande i mitt beslut, men jag kommer ta i hänsyn hur mycket man spelar på och utanför turneringar och hur man placerar sig med den typ av lista man har.
Med vänliga hälsningar
Daniel
Daniel Hesselberg
Per Sturesson
Pär Hylander
Jag har redan börjat fundera lite kring utformningen av laget och kommer kontakta lite folk för att utröna intresse, arme val och andra intressanta frågor!
Annorlunda i år kommer vara att laget kanske inte kommer tas ut, rakt från ranking tabellen, det kommer givetvis vara tongivande i mitt beslut, men jag kommer ta i hänsyn hur mycket man spelar på och utanför turneringar och hur man placerar sig med den typ av lista man har.
Med vänliga hälsningar
Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten
Kul att ni äntligen kommit igång! Men ni ligger redan ett par månader efter oss på fantasy-sidan, så i år slår vi er definitivt! 
Finns det någon sort ranking med enbart turneringar i 6th? Annars känns väl rankingen rätt ointressant för laguttagning?
Finns det någon sort ranking med enbart turneringar i 6th? Annars känns väl rankingen rätt ointressant för laguttagning?
Senast redigerad av 1 fjugin, redigerad totalt 1 gånger.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Grattis daniel! Det ska nog gå bättre i år skall du se 
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016