TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
@Kompen
Är inte den lättaste lösnigen bara att skita i subkomp MEN att ändå kolla igenom alla listor och om ni hittar ngt som ni ser som missbruk av mallen kontakta denna personen så denne får göra om och göra rätt.
Ni sparar arbete och sub-komps-nojjan försvninner.
Om ngt slipper igenom för att man lurat mallen så får det ligga på oss som skapat mallen, men ni fångar upp sådant som ni anser motverkar syftet med era begränsingar(som väl får ut på att folk skall komma med mjuka varierade listor).
Är inte den lättaste lösnigen bara att skita i subkomp MEN att ändå kolla igenom alla listor och om ni hittar ngt som ni ser som missbruk av mallen kontakta denna personen så denne får göra om och göra rätt.
Ni sparar arbete och sub-komps-nojjan försvninner.
Om ngt slipper igenom för att man lurat mallen så får det ligga på oss som skapat mallen, men ni fångar upp sådant som ni anser motverkar syftet med era begränsingar(som väl får ut på att folk skall komma med mjuka varierade listor).
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
Jag skulle gärna se en målningsmall 
-
Michael Carl
Vi har kommer nog att ordna en lite mer detaljerad mall än tidigare år med aningens högre krav.Mr_riot skrev:Jag skulle gärna se en målningsmall
Det här är nog en av de bästa kontaktannonserna jag har sett på det här forumet.keiko76 skrev:Tänkte byta subkomp snacks-ämnet med att efterfråga en plats i ett lag.
Har för tillfället inget lag att spela i och söker trevliga goa, lite homoerotiska, skäggiga, bearbacks, öldrickande män att hänga med en helg.
Jag spelar både orker och demoner och CSM , jag är ganska medelmåttig, jag har kvalitetstärningar, är duktig på att måla (lite skryt) är rätt snygg och social.
Har flera klara listor på komp 17 som kan vara stökiga och jag bor i Göteborg, ursprungligen från Stockholm, uppväxt i Norrland och född i Chile.
Jag har även en snygg bil att åka i.
/De Palma
Ge Oscar ett lag, vettja!
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...
Hej
En fraga om denna lagtuneringen: Hur bestams vilka listor som möter vilka nar tva lag möts?
En fraga om denna lagtuneringen: Hur bestams vilka listor som möter vilka nar tva lag möts?
Om det är som alla tidigare år (dvs troligen) så ser det ut som följande:
1. Lag A och lag B lägger undan en varsin lista som "Secret challanger".
2. Lagen slår tärning om vilket lag som får välja vilka som ska lägga ut en lista först.
3. Laget som ska lägga ut en lista först gör det med en av de tre listor de har kvar och det andra laget lägger efter det ut den av deras tre listor som ska möta den. Laget som la ut listan först väljer bord.
4. Det andra laget ska nu lägga ut en av sina två listor som det första laget då ska svara på med en av sina två listor. Den som la ut listan först väljer bord.
5. Det första laget lägger ut sin sista lista och det andra laget svarar med sin sista lista. Den som la ut listan först väljer bord.
6. De två listorna i "Secret" möter varandra på bordet som är kvar.

2. Lagen slår tärning om vilket lag som får välja vilka som ska lägga ut en lista först.
3. Laget som ska lägga ut en lista först gör det med en av de tre listor de har kvar och det andra laget lägger efter det ut den av deras tre listor som ska möta den. Laget som la ut listan först väljer bord.
4. Det andra laget ska nu lägga ut en av sina två listor som det första laget då ska svara på med en av sina två listor. Den som la ut listan först väljer bord.
5. Det första laget lägger ut sin sista lista och det andra laget svarar med sin sista lista. Den som la ut listan först väljer bord.
tackar for svarNeth_Oni skrev:Om det är som alla tidigare år (dvs troligen) så ser det ut som följande:
Är det alltså bara 3 spelare i laget som spelar matcher ?
Lagen är väl på 4 pers ?
Lagen är väl på 4 pers ?
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär in
alla spelar
Lag 1. A, B, C, D
Lag 2. 1, 2, 3, 4
Bord 1,2,3,4
Lag 1 och 2 lägger secret.
Lag 1 lägger A,
Lag 2 lägger 4.
Slå tärning, Lag 1 förlorar och lag 2 tvingar lag 1 att lägga först.
Lag 1, D vs 1 | Lag 1 väljer bord 1
Lag 2 lägger 3 vs C | lag 2 väljer bord 2
Lag 1 lägger B vs 2 | Lag 1 väljder bord 4
Secret A vs Secret 4 på bord 3 som är kvar.
Alla 4 spelar mot alla 4 på alla 4 bord. Klart.
/D
Lag 2. 1, 2, 3, 4
Bord 1,2,3,4
Lag 1 och 2 lägger secret.
Lag 1 lägger A,
Lag 2 lägger 4.
Slå tärning, Lag 1 förlorar och lag 2 tvingar lag 1 att lägga först.
Lag 1, D vs 1 | Lag 1 väljer bord 1
Lag 2 lägger 3 vs C | lag 2 väljer bord 2
Lag 1 lägger B vs 2 | Lag 1 väljder bord 4
Secret A vs Secret 4 på bord 3 som är kvar.
Alla 4 spelar mot alla 4 på alla 4 bord. Klart.
/D
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten