TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander
Re: TTT TOK Team Tournament 2015 - preliminär info
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Tackar!
/Lat
/Lat
Några frågor:
1. Eftersom Invisibility körs enligt regelboken, kommer psykers som kan välja att rulla på Telepathy att få den kompmässiga pungspark de förtjänar, eller kommer de att kompas samma som andra psykers?
2. Vad är anledningen till att man slår om Nightfight innan Warlord traits, istället för tvärt om, som det är i regelboken? Ni kan naturligtvis ändra hur mycket ni vill på reglerna, men jag är nyfiken på tänket bakom. Och vad händer om man slår fram Night attacker som Warlord trait? Kan man ändra det tidigare framslagna Nightfight-resultatet? Slår man om? Eller är det helt enkelt ett meningslöst resultat för att göra Strategic lite mindre bra?
3. Tactical objectives som är omöjliga att klara, syftar det på hela matchen eller när man drar dem? Säg exempelvis att jag drar Scour the skies när motståndaren har en flyer, men den är i reserv. Då är kortet omöjligt att klara när jag drar det, men kommer att bli möjligt att klara senare under matchen. Jag antar att man ser till hela matchen, men det är ändå bäst att kolla.
4. I mission 5, hur funkar det med placeringen av objektivet i mitten? Är det spelaren som ska börja placera objektiv som måste placera det där, eller placeras det innan spelarna börjar placera objektiv (vilket då innebär att spelaren som börjar placerar tre objektiv och motståndaren två)?
1. Eftersom Invisibility körs enligt regelboken, kommer psykers som kan välja att rulla på Telepathy att få den kompmässiga pungspark de förtjänar, eller kommer de att kompas samma som andra psykers?
2. Vad är anledningen till att man slår om Nightfight innan Warlord traits, istället för tvärt om, som det är i regelboken? Ni kan naturligtvis ändra hur mycket ni vill på reglerna, men jag är nyfiken på tänket bakom. Och vad händer om man slår fram Night attacker som Warlord trait? Kan man ändra det tidigare framslagna Nightfight-resultatet? Slår man om? Eller är det helt enkelt ett meningslöst resultat för att göra Strategic lite mindre bra?
3. Tactical objectives som är omöjliga att klara, syftar det på hela matchen eller när man drar dem? Säg exempelvis att jag drar Scour the skies när motståndaren har en flyer, men den är i reserv. Då är kortet omöjligt att klara när jag drar det, men kommer att bli möjligt att klara senare under matchen. Jag antar att man ser till hela matchen, men det är ändå bäst att kolla.
4. I mission 5, hur funkar det med placeringen av objektivet i mitten? Är det spelaren som ska börja placera objektiv som måste placera det där, eller placeras det innan spelarna börjar placera objektiv (vilket då innebär att spelaren som börjar placerar tre objektiv och motståndaren två)?
Potential kompas alltid.Mortarion skrev:Några frågor:
Troligen bara ett fel från oss i så fall. Skall kolla detta och en sådan liten ändring (om vi gör den) påverkar väl inte några mängder.2. Vad är anledningen till att man slår om Nightfight innan Warlord traits, istället för tvärt om, som det är i regelboken? Ni kan naturligtvis ändra hur mycket ni vill på reglerna, men jag är nyfiken på tänket bakom. Och vad händer om man slår fram Night attacker som Warlord trait? Kan man ändra det tidigare framslagna Nightfight-resultatet? Slår man om? Eller är det helt enkelt ett meningslöst resultat för att göra Strategic lite mindre bra?
Man ser till hela matchen.3. Tactical objectives som är omöjliga att klara, syftar det på hela matchen eller när man drar dem? Säg exempelvis att jag drar Scour the skies när motståndaren har en flyer, men den är i reserv. Då är kortet omöjligt att klara när jag drar det, men kommer att bli möjligt att klara senare under matchen. Jag antar att man ser till hela matchen, men det är ändå bäst att kolla.
Spelaren som börjar placera placerar sitt objektiv där. Kanske skall förtydliga objektivplaceringen. Bra upptäckt!4. I mission 5, hur funkar det med placeringen av objektivet i mitten? Är det spelaren som ska börja placera objektiv som måste placera det där, eller placeras det innan spelarna börjar placera objektiv (vilket då innebär att spelaren som börjar placerar tre objektiv och motståndaren två)?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
2. Härma mitt upplägg från FF så blir det bra.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Nja där finns lite för mkt fel i detDHettNeck skrev:2. Härma mitt upplägg från FF så blir det bra.
Men när det komme rtill NF är det bara att pudla...
Invisibility är bara så pass über i det svenska metat, eftersom killpoints är en så stor del.
Killpoints->odödliga dödsstjärnor -> invisibility blir sjukt bra.
Endast 1 av 12 uppdrag har killpoints i regelboken, här har 4 av 5 uppdrag killpoints.
Endast 1 av 12 uppdrag har killpoints i regelboken, här har 4 av 5 uppdrag killpoints.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó
ja det stämmer. Men tanken är att inte KP skall påverka så mycket men samtidigt så skall det finnas med. Bara 1/5 missions har mkt KP men trots detta bara ca hälften av poängen i just det uppdraget. Känns rimligt tycker vi.Fenris skrev:Invisibility är bara så pass über i det svenska metat, eftersom killpoints är en så stor del.
Tack för svaren.
Ska man tolka att det bara är att pudla som att ordningen för Nightfight-slaget ska ändras?
Ska man tolka att det bara är att pudla som att ordningen för Nightfight-slaget ska ändras?
Jag har alltid spelat att man slår night fight, sedan om någon slår nightattacker så är det natt och han får fullt ut nyttja sin warlord trait.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen