Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Ismeno

Re: Old school baby! (Patan spelar Rogue Trader)

Inlägg av Ismeno »

Hej hopp!
Går trögt att få klart de sista spetsöronen, så jag bjussar på en bild av en riktig raritet.
"Laserburn" av Bryan Ansell från 1980. Det här spelet är ingen direkt föregångare till RT, men har helt klart inspirerat den gode Priestley när han plottrade ner världens bästa sci-fi spel. ;)
Här finner vi saker som Dreadnought armour, boltguns, en elak inkvisition och ett stort rymdimperie, samt "Merchant Barons" ie Rogue Traders. En skön bit nostalgi detta. Inte helt lätt att komma över nuförtiden så ser ni ett ex till rimligt pris, slå till!
Bild

Sent from my iPhone using Tapatalk

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Tycker era bilder på figurerna är så talanade; ni lyckas verkligen fånga vad 40k is all about imo
Precis det mörka och eländiga en själv tafatt försöker få fram

Många tummar upp för era fina figurer :)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Nitpick

Inlägg av Nitpick »

Åhoj! Några näbbutrustade Marines på väg... Ska påbörja mitt projekt snart! Blir ett gäng slemma mutanter, några judge... Ehm arbites, menar jag, och ett par överraskningar. Utlovar virrvarr, collateral, och exotiska regler.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Leffegnu skrev:Tycker era bilder på figurerna är så talanade; ni lyckas verkligen fånga vad 40k is all about imo
Precis det mörka och eländiga en själv tafatt försöker få fram

Många tummar upp för era fina figurer :)
Tack!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nitpick skrev:Åhoj! Några näbbutrustade Marines på väg... Ska påbörja mitt projekt snart! Blir ett gäng slemma mutanter, några judge... Ehm arbites, menar jag, och ett par överraskningar. Utlovar virrvarr, collateral, och exotiska regler.
Låter alldeles underbart!
"Collateral damage do not concern me captain. I want that mutant, not excuses."

Här målas en sista spetsörad pirat, sedan ska jag klippa kartong och måla en riktig klassiker.......

taogoli

Inlägg av taogoli »

Läsa denna tråd ger en gammal man nostalgi trippar, senast för ett par år sedan så spelade jag en liten RT kampanj. Kul med alla skadetabellerna efter slagen. Folk fick avdrag och tillägg åt höger och vänster. Men f*n så kul när alla gubbs räknas i slutänden.

Denna tråd kommer jag följa ;)
När en människa har vanföreställningar kallas det för mental sjukdom.
När många människor har vanföreställningar kallas det för religion.

Varför slå ihjäl mygg med flugsmälla, när det finns 42 cm kanoner.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

taogoli skrev:Läsa denna tråd ger en gammal man nostalgi trippar, senast för ett par år sedan så spelade jag en liten RT kampanj. Kul med alla skadetabellerna efter slagen. Folk fick avdrag och tillägg åt höger och vänster. Men f*n så kul när alla gubbs räknas i slutänden.

Denna tråd kommer jag följa ;)
Gött att höra att det är fler nostalgijunkies. :)
Ja, det är ju det där man saknar från RT, att ALLA modeller är viktiga. Numer målar man upp en galen mängd gubbar, sätter upp dem på bordet och sedan börjar man plocka bort dem igen. Inte min grej. Skirmish är betydligt roligare i denna skala imho. Sparar megastrider för Epic.

Nitpick

Inlägg av Nitpick »

Exakt. Epic är också skitkul, men en helt annan grej. Kan inte begripa varför man vill ha med Titaner i 30+++ mm skala annat än som terräng..

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Nitpick skrev:Exakt. Epic är också skitkul, men en helt annan grej. Kan inte begripa varför man vill ha med Titaner i 30+++ mm skala annat än som terräng..
Nej, det känns jätteknasigt. Hade varit kul att bygga/måla/vädra en nån gång dock, men de kostar ju som en bättre begagnad bil......

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Dåliga telefonbilder och en inte så passande grön bakgrund, men en känsla för vad jag tänkt med de här i alla fall.
Ett egetpåhittat Chapter; "Lightning Strikes". Tanken var att härma tyska stridsfordon på östfronten under första delen av WW2. Då målades de mörkgrå vagnarna med vit färg, så kallad "whitewash" när vintern kom. Denna färg slets lätt av och den effekten ville jag ha på rymdsoldaterna. Typ östfronten på Altair4 vårvintern 578M41 eller nåt. Airbrushen kom fram den här gången och den hederliga "hårspraystekniken" användes flitigt.
Bild
Bild
Bild

Skriv svar