Men det har i varge fall börjat hända saker på sistone, och nu när jag blev inspirerad av min vän Pipkins redogörelse för restaureringen av en Land Raider modell, från den grå urtid då jag inledde mitt utforskande av det 41 meleniumet, så bestämde jag mig för att själv pröva på bloggandet ädla konst.
Jag sitter nu på sammanlagt sex Russvagnar.
Tre som jag skaffade mig under andra utgåvan av spelet när jag precis börjat.
Två som jag köpt begagnat på Tradera för några år sedan.
En jag köpt från FW under senaste året
Samt ett antal extra torn som jag också köpt från FW i olika omgångar under flera års tid.
Tanken är att rusta upp mina gamla 2nd E vagnar, och med nya torn och med delar från FWs "DEATH KORPS OF KRIEG SUPER HEAVY TANK FILTERS AND TANK COMMANDER" sett, få dem att passa in med mina senare förvärv.
För ett antal år sedan noterade jag en bild när jag satt och bläddrade i en av mina gamla FW kataloger.

Och det var det som gav mig idéen att rusta upp mina gamla Russvagnar som jag misshandlat med allt för tjocka färglager i början av mitt figurbyggande.
Jag kollade, och precis som jag misstänkt så hade dock konverteringssettet åvan utgått. Men det fanns, och finns fortfarande, ett sett för att förse super heavys med luftfilter.
Eftersom jag föredrar att inte ha fullständigt identiska modeller i min Astra Militarum armé, med tanken att munitorium förmodligen arbetar hårt för att ersätta successiva förluster hos framgångsrika förband, så föreföll detta vara ett bra tillfälle att införa variation genom att blanda vanliga Russar med Mars Alpha vagnar, men ändå bibehålla en övergripande homogenitet med Death Korps of Krieg detaljer.
Jag skaffade mig alltså två sett med luftfilter till super heavys för att bygga om maximalt fyra vagnar. De övriga sju får bli mars alpha varianter.
Sammanlagt ska det således bli, är det tänkt, en company command vagn. Tre skvadroner med tre vagnar var och en commissarvagn.
Till detta tillkommer åt minst en FW-hydra som jag hade turen att skaffa mig innan den gick ur produktion.
I början av sommaren 2014 tog jag så steget att på allvar sätta igång detta projekt.
Först tvättade jag den första vagnen med rödsprit och tandborste, magnetiserande diverse vapen och radade upp de olika delarna som skulle passas in.