Listor

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Listor

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Poäng. Jag har förmodligen fel då ;)
;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Neth_Oni

Inlägg av Neth_Oni »

chaos marine sorcar måste rulla minst en på sin egen guds tabell men demonerna slipper det, de får bara sin guds primaris istället för ex. summoning om han gör en rull på malefic.

thismeanswarmate

Inlägg av thismeanswarmate »

ID: 74 ska ha Destroyer Lord som warlord.
By my calculations Spiders Georg would have to eat 58,405,479 and a half spider a day. About 41,000 spiders a second. Obviously Spiders Georg is fucking insane.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Jo så långt är jag med Robin ;) Bara tänkte snett på kug'ath då han egentligen är låst till sin tabell men maelific kringår det, precis som det gör på horrors.

bracobraco

Inlägg av bracobraco »

Hittat några listfel:

ID 102 (Dark Eldar)
Dark Artisan-Haemonculusen: Om jag inte missar något så får en model bara ta 1 artefakt

ID 18 (Dark Eldar)
Dark Artisan: Haemonculusar kan inte ta Clone Field.

ID 84 (Harlequins)
Shadowseern kostar 25p för mycket. Ifall Spiritmask är Mask of Secrets (och inte något jag missat) så blir poängkostnaden för en shadowseer med lvl2 och mask 100p jämnt.

kraftman

Inlägg av kraftman »

ID 102 (Dark Eldar)
Dark Artisan-Haemonculusen: Om jag inte missar något så får en model bara ta 1 artefakt
Jag har för mig att man får ta fler i Covenscodexet. Det står iaf inte att man får ta max en som i DE-codexet.

Adam

Inlägg av Adam »

ID:70 ska ha Destroyer Lorden som Warlord.

bracobraco

Inlägg av bracobraco »

kraftman skrev:Jag har för mig att man får ta fler i Covenscodexet. Det står iaf inte att man får ta max en som i DE-codexet.
Jag har alltid tolkat det som att DE-codexlistans begränsningar gäller även för Coven-supplementet, bra att själva artefakterna byts ut, men ser nu att begränsningen "endast 1 per armé" upprepas i Covens, utan att "bara 1 per modell" gör det, så det kan mycket väl vara så som du säger!

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Lista 39:
"Blood priest" finns inte i codexen. Om det är en Sanguinary priest så kan de inte köpa terminator armour längre.

Sen måste jag komma med lite allmänt gubbgnäll på listorna generellt.
[Gubbgnäll]Jag tyckte att många av listorna (i år igen) var rätt svårlästa. Hur svårt är det egentligen att skriva ut hur många modeller det är i en squad och vilken utrustning de har (när modellerna har valmöjligheter)? Och att faktiskt skriva ut hela namnet på saker istället för olika förkortningar? Det är säkert helt uppenbart vad de där bokstäverna betyder om man spelar armén, men för oss som inte kan alla codexar utantill blir det problematiskt att få en överblick över vad listan innehåller. I vanliga turneringar är det inte så farligt eftersom man bara frågar vad det betyder, men i en lagturnering saktar det ner matchningen om man inte kan förstå vad motståndarnas listor innehåller förrän man träffar dem. [/Gubbgnäll]

Adam

Inlägg av Adam »

+1 på gubbgnället.

Skriv svar