Stormsurge...

Har du hört det senaste från GW?
Elevatorlake

Re: Stormsurge...

Inlägg av Elevatorlake »

Tänk om crisis blir flying också, vilken riktig flying circus det kan bli av det här då :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Olof skrev:Aha! Ytterligare en "balanserad" release. Hoppas inte Tröger kompsr sönder de bya halvbra grejerna så kan man festa loss i kompat.
http://youtu.be/-MQTcV8pcZo (Obs, måste aktivera textning)

Balance :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

refabricated skrev:Vild gissning angående csm, de vill göra ngt stort med nått black crusade eller ngt.

Och ang. systrar, de är mer fanfiction än codex...
Kollar man hur gw sköts numera så verkar det som att de vill bli uppköpta, släpper massa nya saker för att öka hypen, höjer priser och minskar på lager hos sig själva och återförsäljare.

Detta säger mig att man vill blåsa upp marknadsvärdet(intresse & fräschhet) samtidigt som man vill sänka prislappen(dumpa lager som inte säljer, fantasy mm.).

Med lite tur så köper nån hela rasker och avskedar lite gamla stofiler i företagsledningen.
Fast vill man bli utköpt från börsen borde de väl försöka trycka ned aktiekursen? Med ett p/e på nästan 15 är de ju inte direkt attraktivt värderade för ett utköp eftersom jag inte tror någon ser jättestora synergier som de inte har som fristående bolag, eller jättestora tillväxtmöjligheter för den delen. Nu har jag ju inte direkt läst på om de, deras senaste resultat kanske inte var jättebra utan det normaliserade resultatet är högre och därför p/e egentligen lägre. De hade ju också förra året tagit in en ledamot som hade erfarenhet av m&a så något kan vara på gång men jag trodde det var för de själva, dvs att de skulle köpa något mindre content-produktionsbolag för att komma ikapp lite digitalt, ett tåg som det känns som att de håller på att missa just nu.

Att minska lagret kommer snarare öka prislappen eftersom det ökar fritt kassaflöde vilket ju är det vanligaste att använda vid värderingar.

Konfa

Inlägg av Konfa »

Är det sagt hur stora stealth suits baser är i nya boxen?

SnuffyN

Inlägg av SnuffyN »

Tau Empire Tidewall Rampart!!!
allvarligt fanns den i 5min eller... blir bara trött på GWs släpp.

http://www.games-workshop.com/en-SE/Tau ... ll-Rampart

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

SnuffyN skrev:Tau Empire Tidewall Rampart!!!

Jag har missat den helt. Är den så bra att det blir rusning eller fanns det typ två stycken exemplar av varje?

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Konfa skrev:Är det sagt hur stora stealth suits baser är i nya boxen?
Förutsatt att de inte hittat på ytterligare någon ny storlek så är det 32mm.
Elevatorlake skrev:
SnuffyN skrev:Tau Empire Tidewall Rampart!!!

Jag har missat den helt. Är den så bra att det blir rusning eller fanns det typ två stycken exemplar av varje?
Vad jag vet har vi ingen aning om vad det är för regler. De finns i lådan. Antagligen går det att köpa den i delar längre fram. Är den inte superbra så tror jag inte vi får se den på turneringar iaf. I 7:e editionen vinner man få matcher på att hänga bakom murar i egen deployment zone (iaf om man spelar Tau).

Blev lite sugen på att köpa kampanjlådan. Ny Ethereal är coolt. En extra Piranha kanske går att använda. Men Pathfinders blir väl antagligen bortkompat. Och behöver jag verkligen tre Stealthsuits till? Jag har ju redan 15.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Användarvisningsbild
Excessus

Inlägg av Excessus »

Utan tak så gör det att besättningen kan chillaxa lite lättare ju. :D
Image
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."

leidstedt

Inlägg av leidstedt »

Snyggt. Så snyggt.

Konfa

Inlägg av Konfa »

Tidewallregler från en tråd på ATT:
http://i.imgur.com/I8u9d6U.jpg
Senast redigerad av 1 Konfa, redigerad totalt 19 gånger.

Skriv svar