Heavy Tank, passagerare och salvo vapen?

Regelfrågor och förslag på husregler
PSS

Heavy Tank, passagerare och salvo vapen?

Inlägg av PSS »

Så mina regelgurus kan ni hjälpa en stackare att få rätsida på några saker.

1. Le man Russ Battletank hade tidigare lumbering regeln som inte finns kvar. Jag trodde att heavy regeln möjliggjorde tanksen att skjuta alla sina vapen med full BS (counting as stationary) men jag har blivit åtsagd på turneringar att endast 1 vapen med full BS. vad gäller?

2. Passagerare med relentless regel får de skjuta sina salvo vapen med det högre värdet om de befinner sig i ett fordon som flyttats?

3. Visst kan bikes forslas runt i transports om än de tar upp mer plats pga very bulky regeln? Skulle ni anse att det var värt det att transportera låt oss säga en 3-4 st bikes med två special vapen i en chimera och skjuta ur firepoints? Detta för att öka squaden survivability (nyttja deras mobility late game) samt att de inte kan bli pinnade om fordonet förstörs.

Ancalagon

Re: Heavy Tank, passagerare och salvo vapen?

Inlägg av Ancalagon »

1. Russar skjuter fullt med alla vapen förutom om de skjuter Ordnance. Skjuter man Ordnance skjuter alla andra vapen snapshots :)

2. De påverkas som vanligt. Det är fordonets regler som begränsar deras skytte.

3. Enbart Infantry kan åka transporter, såvida inte fordonet i sig självt har regler som tillåter andra unit types att åka i just den transporten.

PSS

Re: Heavy Tank, passagerare och salvo vapen?

Inlägg av PSS »

Ancalagon skrev:1. Russar skjuter fullt med alla vapen förutom om de skjuter Ordnance. Skjuter man Ordnance skjuter alla andra vapen snapshots :)

2. De påverkas som vanligt. Det är fordonets regler som begränsar deras skytte.

3. Enbart Infantry kan åka transporter, såvida inte fordonet i sig självt har regler som tillåter andra unit types att åka i just den transporten.
Tack för förtydligandet.

Skriv svar