Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Ismeno skrev:Sweet! Lera behövs absolut inte på den finishen imho. Lite mer smuts runt underredet kanske i så fall, men tycker det är najs som det är. Snyggt jobbat med cool tank!

Sent from my iPhone using Tapatalk
Tackar! Det är ju svårt att misslyckas med sicaran eftersom modellen är så otroligt cool :)

Jag har faktiskt inte smetat på något under alls, jag har lämnat tornet löst så jag kan ta bort det för att markera när den är sprängd så slipper jag lägga den upp och ned. Å andra sidan har jag ju chippat metallen under så det kanske är lika bra att göra något med den.

Anledningen att jag vill prova lera är att jag köpt några lerprodukter och gipspulver från ak som vore roliga att prova.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Jösses vad snygg den blev! Ser riktigt, riktigt grym ut. Otroligt imponerande.

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Får höja ett varningens finger dock, när du väl fått smak får vädring kommer det sakta ned målandet avsevärt när man sitter i timmar och försöker få till vädringen så snyggt som möjligt :)
Hmm.. Bra att du sa det. Jag väntar nog lite med att sätta igång det spåret tills jag har lite mer färdigt och kommit upp i hastighet.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Jösses vad snygg den blev! Ser riktigt, riktigt grym ut. Otroligt imponerande.
Oj, det var mycket vänliga ord, tack så mycket! :)
Nurgle skrev:Hmm.. Bra att du sa det. Jag väntar nog lite med att sätta igång det spåret tills jag har lite mer färdigt och kommit upp i hastighet.
Ska du bara prova lite så är nog pulver ändå rätt väg att gå. Det går snabbt att lägga på och det är enkelt att få riktigt snygga effekter. Nackdelen är som sagt att det hamnar överallt och att man måste fixera det på något sätt vilket kan vara lite knepigt. för att simulera smuts kan du ta två bruna nyanser som ligger nära det du använder på baserna och applicera på benen så smälter modellen ihop bättre med basen.

Här är forgeworlds intro till hur man använder pulver.

http://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Downloads

Ultramarines är dessutom tacksamma att vädra eftersom det ser bra ut på blått.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Beslutsångest inför vad jag ska måla nu.

Vi hade tänkt dra igång med 30k också så egentligen borde jag ge mig på att måla något där, antingen göra en tesfigur med fws färgschema för ultramarines med pensel inför den skräckblandade glädjen att måla guilliman eller att prova samma färgschema med airbrush på en tiomannaenhet med vanliga marines.

Men jag gillar ju mest att måla fordon så antingen att slutföra en redan påbörjad imperial knight eller kanske ge sig på en cerastus knight? Nackdelen med cerastus är att jag har inga transfers till de och vet inte hur jag ska få tag på några heller?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Elevatorlake skrev:Beslutsångest inför vad jag ska måla nu.

Vi hade tänkt dra igång med 30k också så egentligen borde jag ge mig på att måla något där, antingen göra en tesfigur med fws färgschema för ultramarines med pensel inför den skräckblandade glädjen att måla guilliman eller att prova samma färgschema med airbrush på en tiomannaenhet med vanliga marines.

Men jag gillar ju mest att måla fordon så antingen att slutföra en redan påbörjad imperial knight eller kanske ge sig på en cerastus knight? Nackdelen med cerastus är att jag har inga transfers till de och vet inte hur jag ska få tag på några heller?
He he, känner igen det där. Så många projekt, så liten tid. Knight låter ju ball, har varit sugen på att bygga en själv bara för att de är så coola modeller.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Just ja, jag har ju en deimos laser destroyer också. Hmmm... Den får det nog bli, den har ju inte så framträdande band så där kan jag testa med lera.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Ser vi fram emot!

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tror jag ska testa en annan ny sak och göra en tvåstegschippning för att se hur det blir. Köra ett första lager mörkblått, skrapa bort det med hjälp av chippingmedium, lägga ett lager varnish och sedan lägga blåfärgen över det och skrapa/chippa den med chippingmedium.

Valet är väl egentligen vilken "grundfärg" jag ska använda men jag tror det får bli mörkblått. Man skulle ju kunna tänka sig mörkgrått eller svart också men just nu lutar det mot mörkblått.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Premiär för min sicaran på slagfältet idag. Mot necrons. Som glancade ihjäl den i första rundan innan den kört en tum eller ens skjutit ett skott. Buuuuuuuu...

Jag hämnades dock genom att vinna matchen på poäng :)

Skriv svar