Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Lottomannen

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Lottomannen »

Nya modeller dör alltid direkt :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Tråkigt. Egentligen, om rätt ska vara rätt, borde den kört över konservburkarna och lämnat små, sprattlande metallrester i larvbandsspåren..

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Lottomannen skrev:Nya modeller dör alltid direkt :)

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
NMS, new model syndrome :)
Nurgle skrev:Tråkigt. Egentligen, om rätt ska vara rätt, borde den kört över konservburkarna och lämnat små, sprattlande metallrester i larvbandsspåren..
Jag har märkt att desto bättre målad en modell är, desto sämre går det för den på spelplanen :) Å andra sidan körde jag en lista med mycket fordon mot necrons vilket ju är att utmana ödet så jag får väl skylla mig själv också. Synd bara att fordon är roligast att måla :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev: Jag har märkt att desto bättre målad en modell är, desto sämre går det för den på spelplanen :) Å andra sidan körde jag en lista med mycket fordon mot necrons vilket ju är att utmana ödet så jag får väl skylla mig själv också. Synd bara att fordon är roligast att måla :)
Ja, det känns rätt trist. Har en hel låda med fordon men det enda jag kör i fordonsväg är poddar & mc. Sci-fi yeeeeey :/

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:
Elevatorlake skrev: Jag har märkt att desto bättre målad en modell är, desto sämre går det för den på spelplanen :) Å andra sidan körde jag en lista med mycket fordon mot necrons vilket ju är att utmana ödet så jag får väl skylla mig själv också. Synd bara att fordon är roligast att måla :)
Ja, det känns rätt trist. Har en hel låda med fordon men det enda jag kör i fordonsväg är poddar & mc. Sci-fi yeeeeey :/
Beror ju mycket på mot vem/vad man spelar och vad man kör med själv. Idag hade jag bara av13 i fronten (leviathan, imperial knight, contemptor, sicaran och deimos laser destroyer) och det är stor skillnad i överlevnad mellan av12 och av13 tycker jag plus att alla walkers hade ++-save så som kollektiv sett klarade de sig bättre än jag trodde de skulle. Synd bara att det var my precious sicaran som skulle gå ned först...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Efter så lång tystnad är det väl dags att visa för världen att tystnad inte = inaktivitet, bara inte speciellt effektiv aktivitet :)

Håller på med mitt första bordbygge, blir spännande att se var/hur det här slutar...

Det första är stenarna jag gjutit i gips med formar från woodmand scenics.

Bild

Och det här är embryot till vad de ska användas till.

Bild

Ni som läst modelling masterclass 2 känner nog igen vart jag hämtat inspiration/stulit idéer från :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Dagen har resulterat i friserande och kombinerande av de ovanstående till detta, här tog det slut på gipsstenar så nu är det bara att köra igång gjuterifabriken igen :)

Bild
Senast redigerad av 1 Elevatorlake, redigerad totalt 29 gånger.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Underbart! Ska bli kul att följa.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Det ser grymt snyggt ut! Vad är det för någon svartmålad modell som du bygger stenar på?

Finns säkert i forumet men orkar inte söka idag... hur fixar man frigolit enklast (och helst billigt då allt annat kostar)?

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Twinkle skrev:Det ser grymt snyggt ut! Vad är det för någon svartmålad modell som du bygger stenar på?

Finns säkert i forumet men orkar inte söka idag... hur fixar man frigolit enklast (och helst billigt då allt annat kostar)?
Tackar :)

Det syns inte så bra på bilden men det är en sådan här från forgeworld; http://www.forgeworld.co.uk/en-SE/Realm ... trongpoint

Jag köpte min cellplast (typ frigolit men inte små kulor utan mer som skumplast och som är hårdare än frigolit) på byggmax, xps 300 heter den. Nackdelen med den är att den är lite mindre än måtten för ett 6*4' bord men det funkar ganska bra ändå, jag tänkte sätta kantbitar av 6mm mdf för att skydda sidorna eftersom de är rätt känsliga och då närmar man sig de vanliga måtten igen. Om det går att hitta billigare eller inte vet jag inte, jag orkade inte lägga ned alltför mycket tid på det :)

Den här tror jag bestämt det var; https://www.byggmax.se/isolering/cellpl ... 300-p16474

Skriv svar