Rödes tråd...
Re: The Emperor protects...
Är imponerad över att ni orkar arbeta med så många figurer åt gången =)
Gillar ert färgval, det mörkare/matta röda talar verkligen till dessa "mekaniska monster" =)
Gillar ert färgval, det mörkare/matta röda talar verkligen till dessa "mekaniska monster" =)
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Tackar. Tycker det känns bra att måla 10 gubbar just nu. Sist jag hade lite brådis inför TTT batchmålade jag 36 modeller i varierande storlek. Det blir lite trist stundvis så man får försöka göra det roligare genom att sätta upp delmål.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Oj, 36 figurer haha
Då hade en trillat av stolen vid nummer 7-8 och krälat ur rummet vid 10-talet för att aldrig mer tala om GW/FW eller figurer =)
Då hade en trillat av stolen vid nummer 7-8 och krälat ur rummet vid 10-talet för att aldrig mer tala om GW/FW eller figurer =)
Nu har jag varit förbi hobbybutiken och hämtat Mont'ka och 4 figurer i tights. Den första är monterad och jag ska till att räkna lite på listor... Det är pga. Håret, Flaggan, Kniven och Bettan m.fl.
Haha ja dom fulingarna är aldrig trevliga att möta i en mörk grändRöde skrev:Nu har jag varit förbi hobbybutiken och hämtat Mont'ka och 4 figurer i tights. Den första är monterad och jag ska till att räkna lite på listor... Det är pga. Håret, Flaggan, Kniven och Bettan m.fl.
Fem nya kombatanter redo för spel...

Tycker de blev bra. Synd att det inte finns någon självklar yta att peta dit något gult på gruntarna bara. Fick nöja mig med lite på Grp C.
Infiltrators har fått andra lagret rött så nu saknas mithril, vitt och gult på dem. Culexus har fått svart grundspray, lite grus på basen och ett lager mörkbrunt på densamma.
(Nu ska jag griljera skinkan...)

Tycker de blev bra. Synd att det inte finns någon självklar yta att peta dit något gult på gruntarna bara. Fick nöja mig med lite på Grp C.
Infiltrators har fått andra lagret rött så nu saknas mithril, vitt och gult på dem. Culexus har fått svart grundspray, lite grus på basen och ett lager mörkbrunt på densamma.
(Nu ska jag griljera skinkan...)
En blir mer och mer sugen på att börja med dessa krigare alltså, gillar så deras "stil" och ert färgval gör dem riktigt fräna imo :>
@ Leffegnu. Skitarii / Cult Mechanicus är riktigt skojiga att spela, men du behöver nog blanda för att ha roligt. Spelar du bara Culten får du en långsam armé och spelar du bara Skiitari saknar du tåligheten. De behöver varandra helt enkelt. Modellerna är, som du säger, riktigt tuffa. Flera av dem växer med tiden också.
Om du sätter igång så är mitt tips att börja med 2 femmor Rangers, 1 tia Vanguards med plasmor, Dominus och så Breachers och/eller Destroyers. Då har du stommen till båda styrkorna och kan bygga därifrån.
Hunnit måla färdigt Culexus bas nu på morgonen.
Edit på eftermiddagen: Nu har Culexus fått första lagret metall, flayed one flesh och strong tone.
Kul att du gillar målningen och färgsättningen. Återkoppling uppskattas.
Om du sätter igång så är mitt tips att börja med 2 femmor Rangers, 1 tia Vanguards med plasmor, Dominus och så Breachers och/eller Destroyers. Då har du stommen till båda styrkorna och kan bygga därifrån.
Hunnit måla färdigt Culexus bas nu på morgonen.
Edit på eftermiddagen: Nu har Culexus fått första lagret metall, flayed one flesh och strong tone.
Kul att du gillar målningen och färgsättningen. Återkoppling uppskattas.
Lite wip-bilder...
Helt hopplöst att få till masken bra på bild då ljuset studsar i det vita...

Tuff modell är det iaf...
Helt hopplöst att få till masken bra på bild då ljuset studsar i det vita...

Tuff modell är det iaf...
Jädrar va mycket grejor du gjort sen jag kikade sist-nice!
Och den där assassinen är väldigt snygg. Finns den att köpa löst eller är det nån box som gäller?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Och den där assassinen är väldigt snygg. Finns den att köpa löst eller är det nån box som gäller?
Sent from my iPhone using Tapatalk