Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Chickenbits

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Chickenbits »

Med risk för att låta som en jobbig unge, men varför bara 1 (en) detachment i main? :/
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.

Joakim

Inlägg av Joakim »

Vi tyckte det kändes vettigt på 1000 poäng där du har möjlighet till 2 till senare. Men vad tänker du exempel som du hade velat göra med flera i main?

fauh

Inlägg av fauh »

Jag misstänker att typ Cad + formation är ganska poppis. Finns ju de som har väldigt små formationer ( typ Dire avengers shrine eller aspect warrior shrines t.ex) som är "no-brainer" att ta i formationen istället för i sina Force organisation slots. De kostar iofs mer komp men det finns kanske de som är villiga att ta det.

Den formationen vill man kanske inte lägga i sideboard för då måste man stå över att spela med dem i 2 matcher.

Användarvisningsbild
Chickenbits

Inlägg av Chickenbits »

Lite som Fauh sa här ovan. Det finns oerhört många små-formationer som bara kostar runt 2-300 pts, och blir då väldigt svåra att spela med.

Jag planerade att spela en Tyranidarmé som var baserad kring ett gäng Incubation pods, med en CAD som innehåller lite extra "godis", såsom Tyrants och Zoanthropes. Som jag förstår det kompar listan förhållandevis lågt.

Nu måste jag göra rätt märkliga omstruktureringar, utan att riktigt förstå varför, vilket är anledningen till att jag undrar.

Många av arméerna som redan är i top som decurion-marines och Eldar kommer ju "undan" ändå, så verkar inte som att systemet infördes för att skapa mer balans.
That's sad also dark. Regards, sadfrogs.

Användarvisningsbild
Simpilicious

Inlägg av Simpilicious »

Hur ser planerna för aktiv komp ut? Hur stor poäng/resultatskillnad kommer kompskillnad göra?
Simon Gulve
December 2017
Chaos Space Marines: 12 000 Points
Chaos Daemons: 3500 points
T'au Empire: 6000 points
Space marines: 2000 points
Omålat alla factions: 6700 points

Joakim

Inlägg av Joakim »

Träffar Per imorgon så kan prata lite om det.

Är något bara den Escalerande formen av källor och formationer och "fusk" som finns överrallt som blir så mycket (gammalmodig) Men återkommer med svar.

zappabear

Inlägg av zappabear »

Inga planer på sänka kompgränsen lite? ^^

Användarvisningsbild
Talos

Inlägg av Talos »

Det hoppas jag inte, mys turneringarnas mys turnering :D

Drejan

Inlägg av Drejan »

Hmm mys i all ära men det är inte så mysigt då kompen är så hög att man inte får till någon armé:( Vill ju vara med o spela!

Enochia

Inlägg av Enochia »

Jag har en fråga, om man spelar SM, och i sin 1000p har ett gäng fast attack bikes, blir dom troops om man i sin sideboard har en karaktär på bike? och i såfall, hur räknar man ut kompen på dom?
"average person eats 3 spiders a year" factoid actualy just statistical error. average person eats 0 spiders per year. Spiders Georg, who lives in cave & eats over 10,000 each day, is an outlier adn should not have been counted.

Skriv svar