Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Fyfan va fränt! :D
Du måste vara bättre på att posta bilder än vad jag har varit!
Jag är inte så noga med kvalitén på bilderna, då är det ju bara att ta en med telefonen ibland och lägga ut den :)

Du har ju å andra sidan hunnit betydligt längre med ditt bygge vilket ju är viktigare i slutänden :) Lade också märke till att vi använder exakt samma dremel vilket måste vara ett gott tecken. Jag har dock lånat min av brorsan, inte köpt någon egen än.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Great minds...!

Beställde du hela titanen på en gång, med armar och huvud, eller började du med kroppen?
Har du något tillfälle under överskådlig framtid att använda titanen vid? Någon planerad apocalypse eller så?

OT: Så verkar det börja bli betydligt vanligare med Titaner. Man kanske skulle dra ihop ett Titanicus ala Adepticon på något konvent :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Great minds...!

Beställde du hela titanen på en gång, med armar och huvud, eller började du med kroppen?
Har du något tillfälle under överskådlig framtid att använda titanen vid? Någon planerad apocalypse eller så?

OT: Så verkar det börja bli betydligt vanligare med Titaner. Man kanske skulle dra ihop ett Titanicus ala Adepticon på något konvent :)
Jag beställde hela på en gång, tog "standardtitanen" med belicosas och laser blasters. Jag såg att de visat en power fist och sunfire plasma som ser otroligt häftiga ut men de ska väl finnas att köpa på nästa weekender och är väl sedan någon månad bort innan man kan beställa de. Huvudet de visade är jag inte lika sugen på. Man kan ju vänta hur länge som helst på att nya grejer ska släppas så jag tog standardgrejerna till den nu men hade tänkt göra allt utbytbart så jag kan uppgradera den när nya grejer kommer. Den där power fisten kommer jag att ha svårt att motstå även om jag helst undviker att tänka på vad den kommer att kosta...

Har ingen apocalypse planerad, vet inte ens om det brukar spelas här i umeå, utan den här är mest en hobbygrej. Blir det något sådant arrangemang där jag får ha med en warlord så skulle det ju vara kul att prova den på spelplanen naturligtvis.

Tycker helt klart det låter som en kul grej med ett titankonvent! Då skulle man spela i en gympasal och använda hela golvet som plan så man verkligen får använda räckvidden på grejerna, helt enkelt epic i 28mm skala :) Skulle vara kul att spela med framförallt en massa titaner men även tusentals poäng i supportenheter på respektive sida och självklart några primarchs. Isstvan, någon? :)

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Du får väl se till att dra ihop ett större spel :)
Apocalypse har verkligen sin charm. Särskilt när det finns lite unika Lords of War.

Reglerna för titanicus: https://www.dropbox.com/s/32vky7d0mbxjc ... s.pdf?dl=0

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Pipkin skrev:Du får väl se till att dra ihop ett större spel :)
Apocalypse har verkligen sin charm. Särskilt när det finns lite unika Lords of War.

Reglerna för titanicus: https://www.dropbox.com/s/32vky7d0mbxjc ... s.pdf?dl=0
Kanske är så man får göra. När jag hunnit lite längre kanske jag ska börja planera någon sådan. Det finns ju gott om spelare här så det borde inte vara några problem att få ihop.

Och jag håller med om att lords of war och större plan är för mig en av meningarna med att spela apocalypse. Att "bara" sätta ihop en massa bord på kortsidorna och vara flera personer som spelar med 2000p på varsin sida på respektive bord har absolut sin sociala charm men det är lite för likt vanlig 40k.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nu ligger det en hel warlord exkl huvud, primary och secondary vapnen i lådan.

Bild

Och här är lådorna med vapen och huvud.

Bild

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Att du har kunnat låta dem ligga i lådorna! Jag hade varit framme och rivit direkt :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Lottomannen skrev:Att du har kunnat låta dem ligga i lådorna! Jag hade varit framme och rivit direkt :)
Haha, jag har redan öppnat de och kollat så alla grejer är där samt det obligatoriska läggandet av alla delarna till volcanokanonen i ordning så man ser hur stor den är :)

Pipkin

Inlägg av Pipkin »

Något som underlättade arbetet nå enormt med Reavern var att packa alla delar i samma ordning som man ska sätta ihop dom sen.
Jag öppnade allt, kapade, slipade och skar bort mouldlines, tvättade sen allt och la ner det i påsar igen, men enligt ordningen på ritningen.

Då blev allt räknat också så att det inte saknades någonting.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Hur är passformen?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Skriv svar