Rödes tråd...

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Rödes tråd...

Inlägg av Elevatorlake »

Röde skrev:
Elevatorlake skrev:Suffer not the alien to live! ;)

Vad blir det för tema på dina tau, byggs de för spel på kul eller för att detronisera Tröger som etta på rankingen? :)
Nä jag bygger och målar det jag har lust med. Jag har inga ambitioner att plocka rankingpoäng. Det är ingen drivkraft för mig överhuvudtaget.

Jag kommer blanda och ge beträffande units. Färgsättningen kommer bli öken-temad. Jag skulle vilja få till lite samurai-feel med lite ryggbanér här och var, men de växer tydligen inte på träd.
Coolt! Blir det kamouflage eller kör du sandfärger?

Har du någon huvudlinje, typ crisis suits eller så många stora suits som möjligt? Om det är sandtema kanske en stealthsuits/ghostkeel-lista skulle vara cool och tematisk?

När jag körde tau gillade jag många mindre enheter crisis med någon enhet missilesides och en riptide. Förutom missilesides är det en mycket rörligare lista än man många tror som är vana att tau körs som gunline.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Yay, Röde på nya äventyr :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Jag har inte riktigt bestämt mig för själva listan men det blir nog ganska blandat. Jag vill ha Breacher teams, Pathfinders, Crisis Suits, Broadsides, Commander, Ethereal, Stealth Suits, Ghostkeel, Riptide. Sen har jag en Piranha så den får väl vara med och så kommer jag nog inte kunna låta bli Stormsurge. Hur många det blir av olika saker är oklart. Hänger lite på hur roliga de är att bygga och måla. Just nu är jag riktigt sugen på Commandern eller Ghostkeel men dem har jag inte köpt än...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Skulle du trilla över en osinande oas av ryggbaneer så dela gärna med dig har haft en idé om at mina eldar jetbikes skulle ha något dylikt. Har för mig jag sett något på infiniti modeller.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Några tips på ryggflaggor (som du säkert redan vet) är High elves-charioten till Fantasy och Dark eldar Kabalite warriors till 40k. Snygga ryggflaggor i samuraj-stil som passar till suits respektive infanteri. Annars är det inte överdrivet svårt att göra själv med plasticard och greenstuff.

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Röde skrev: Jag skulle vilja få till lite samurai-feel med lite ryggbanér här och var, men de växer tydligen inte på träd.

Tips!

http://www.paulson-games.com

Ryggbanner i Battle suit size version 1
Ryggbanner i Battle suit size version 2

Ryggbanner i Fire warrior size version 1
Ryggbanner i Fire warrior size version 1

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Har fortfarande inte fått något målat annat än väggar och tak en trappa upp...

Jag har däremot moddat lite ryggbanér från DE så de passar Tau. Nu sitter de på lite gruppchefer. Jag har än så länge monterat tre tior Breachers med drones och liten vapenplattform samt två femmor Pathfinders. Klurar på vad de ska ha för drones. Nu har jag kommit över ett gäng drones så jag kanske bygger en av varje. Har också monterat Ethereal på disc.

Kommer bilder så småningom.

Kvar att montera av det jag har är, massa drones, Commander, Piranha, Broadside (vill ha en till), tre Suits och Steallth Suits. Vill dessutom ha fatt i Ghostkeel och Riptide om någon råkar sitta på något omonterat och lite billigare än butikspris... ;)

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och så torskade jag dit på lite Genestealer hybrider... Tänker börja med lite Zone mortalis style. Insåg att ena enheten är sexton man och att man egentligen bara får ha femton i en enhet i zonen, men men... Vi har redan gjort en del avsteg från hur man bygger listor i zonen så vad gör väl det. Det får motståndarna bjuda på... De har ju 25pts upp från början och jag kan bjuda på en pilsner.

Allteftersom jag bygger på modellerna så inser jag att 3rd, 4th generation hybrids är bland de tuffaste infanterimodellerna GW gjort. De är astuffa och sannolikt helt värdelösa i zonen. De ser inte riktigt ut som T3 men det får man väl ta. Överlag är modellerna tuffa.

Ordnat fler Genestealers att fylla på med. Håller tummarna för att GW inser att Culten kan vara en riktig kassako och att de följer upp med mer Genestealer hybrider till 40K.

Twinkle

Inlägg av Twinkle »

Röde skrev:Ordnat fler Genestealers att fylla på med. Håller tummarna för att GW inser att Culten kan vara en riktig kassako och att de följer upp med mer Genestealer hybrider till 40K.
En Genestealer codex med alla de nya hybridfigurerna etc. plus mycket mer skulle vara underbart! 1:a och 2:a generations hybriderna är ju fantastiska figurer. Vill ha mer.

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Och så spelade vi Zone mortalis här hemma i påskhelgen. Provade Genestealer Culten och de var småskoj. Förlorade båda testmatcherna för att jag var för offensiv. Spelade tre matcher med AdMech ochså. Asroligt! Fick en riktig nytändning så nu har jag byggt, basat och grundat en del i helgen. 1 Dominus, 3 Breachers, 3 Destroyers, 2 Kastelan Robots med lillpräst stof på målarbrickan och har just torrborstats. Har kommit ett steg längre med 1 Dragoon och washat densamma.

Skriv svar