TOKSPELEN 2016

Återkommande turneringar i Varberg

Moderatorer: Michael Carl, Jimmy Johansson, Hylander

fauh

Re: TOKSPELEN 2016

Inlägg av fauh »

Jag slänger också upp ett varningstecken för att jag kanske måste stanna hemma - men jag ger bättre besked när jag vet bättre!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

Hylander skrev:
Boggalogg skrev:Tänkte bara kasta in en liten förvarning om att jag ev måste dra mig ur. Min morfar hade den dåliga smaken att gå och dö häromdan, och nånting säger mig att det blir begravning den helgen. Återkommer så snart jag vet med säkerhet
Tackar för förvarningen. Vissa saker styr man helt enkelt inte över.
Det är lugnt, ni får dras med mig i alla fall! Begravningen blev den 26:e

Användarvisningsbild
Hylander

Inlägg av Hylander »

Bra Bogg!
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

patrik thoren

Inlägg av patrik thoren »

Putte får tyvärr hoppa......försvarsmakten vill ha Putte istället. :mrgreen:

Michael Carl

Inlägg av Michael Carl »

Alla vill ha Putte...

Användarvisningsbild
DarkMessiah

Inlägg av DarkMessiah »

Är det så illa ställt i försvaret att dom tar in vad som helst nu för tiden? ;)

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

patrik thoren skrev:Putte får tyvärr hoppa......försvarsmakten vill ha Putte istället. :mrgreen:
Kör hårt Putte. Kom ihåg att din och andras säkerhet hänger på er professionalism. Vill inte höra fler skräckhistorier från Hv nu när ni ska få grk...
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

En sak jag funderat över och saknat efter lagturneringen i höstas är hur lite komp-mallen har ändrats. Drygt 100 listor fanns med där och gav ju massa information. Ni valde att ändra kompen med mer än 20% för jättemånga listor, men det har knappt hänt några förändringar i mallen. Jag trodde en tanke med stora turneringar som använder mallen är att hitta och täppa igen det som uppfattas som hål i mallen. Min egen lista exempelvis som sänkes 30% av er (från -10 till -13) har istället höjts ett halvt kompsteg i den senaste mallen...

Jag skulle gärna vilja att erfarenheter från kompmalls turneringar används för att göra mallen tightare. Så enormt stora förändringar av kompen som många listor fick i lagturneringen (jag tycker att 20% och mer i förändring är ett rent underkännande av mallen) gör ju också att mallen inte fungerar särskilt bra för tröskelkomp. Hoppas mallen kan tightas till framöver med ännu mer feedback från turneringar.

Med detta sagt vill jag anmäla mig till Tokspelen. Spelar ju ändå inte för att vinna :)
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Värt att tänka på att de som kompade TTT (dvs arrangörerna för tokspelen)
Inte sitter i mallgruppen och styr därför inte förändringar utav mallen.

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Jag vet, men det borde kommit massor av idéer kring kompen på forumet för kompmallen, men jag har inte noterat speciellt mycket av det.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Skriv svar