Bordet kommer bli grymt!
Captains Corner
-
Elevatorlake
Re: Captains Corner
Det var inte igår jag spelade försvunna diamanten. Inte i förrgår heller 
Bordet kommer bli grymt!
Bordet kommer bli grymt!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Hur tufft som helst!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Elevatorlake skrev:Det var inte igår jag spelade försvunna diamanten. Inte i förrgår heller
Bordet kommer bli grymt!
Kvalitetsspel! Jag kände att det var min plikt att låta barnen växa upp med det. Den som inte har åkt till Madagaskar och flippat upp en rånare samtidigt som barnen kutar hemåt med diamanten vet inte vad frustration är.
Och tack!
Tack!Ismeno skrev:Hur tufft som helst!

Batchmålning!

På plats. Where's Waldo?
Jag har även varit iväg och köpt reglar så att jag kan börja på översta delen av tempel 2 nu när stegarna till det stora är klara. Det blir liksom baklänges. Först bygger jag ramen som den lilla pyramiden ska stå på, sedan fäster jag kolonnerna vid den och stolphattarna under dem, då får jag den ytan som bottenplattan ska ha och kan bygga basen vidare under den.
Eftersom jag sedan länge är över gränsen till bananas på det här bygget så funderar jag på att få in belysning även i mellantemplet. Jag tror templen kompletterar varandra bättre om det händer lite grejer där med istället för att det mindre enbart ser ut som garnityr som fyller ut speplanen runt om bjässen till centerpiece.
-
Elevatorlake
Det där måste vara ett av de mest flippade borden som någonsin gjorts. På ett bra sätt, naturligtvis 
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
va han sa.Elevatorlake skrev:Det där måste vara ett av de mest flippade borden som någonsin gjorts. På ett bra sätt, naturligtvis
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!
Fantastiskt!
Kan se den stackars IG-spelaren med Rommel som hjälte framför mig, när han inser att det är sådan här terräng hans tanks ska operera i.
Kan se den stackars IG-spelaren med Rommel som hjälte framför mig, när han inser att det är sådan här terräng hans tanks ska operera i.
Ismeno skrev:Fantastiskt!
Kan se den stackars IG-spelaren med Rommel som hjälte framför mig, när han inser att det är sådan här terräng hans tanks ska operera i.![]()
Eller valfri Carnifex som likt en nätt älva ska klättra upp för trästegarna.
En syn att beskåda.
Tack alla!
Broodlorden från Deathstorm-boxen har jag gillat sedan den släpptes och eftersom jag köpte en begagnad billigt nyligen så valde jag honom. Jag har aldrig förr målat något som någon annan har byggt ihop, och jag har inte målat mina Tyranider från svart bas tidigare, så det kändes lite udda.
Jag beslöt mig därför för att experimentera lite med mitt färgschema, och se om jag kunde nå typ samma resultat även från en svart bas och med drybrush istället för vi bas och layering som huvudsaklig teknik.
Från det svarta så drybrushade jag mig igenom 4 nyanser av grönt och sedan gult, efter det målade jag på grön och gul glaze för att få bort en del av den gryniga effekten jag får av att drybrusha innan jag som avslutning som vanligt la på ett lager 'ardcoat för en fin och slemmig hy.
Det är absolut en snabbare teknik för mig, men det blir grynigt, det är kanske något jag kan träna bort!
Även klorna gjorde jag annorlunda, jag brukar göra dem som skalet men här valde jag lila istället, vilket jag annars bara gör på stora talons.
Basen blev också ett experiment. Jag vet inte riktigt varför, men när den här tyranidgrejen gubben står på stod ensam på basen så kom jag att tänka på några baser i en gammal White Dwarf. Kring nr 200 så körde de "A tale of four gamers" där en dansk kille, Asger Granerud(?), målade sina Nurgle-baser som ett svart träsk.
De har jag alltid gillat men aldrig försökt mig på, men nu så!
Överlag är jag väldigt nöjd med min Broodlord, även om jag märkte att han saknar både tunga och en häl-klo.
Han är fin ändå!

Som vanligt kvalitetstestar Iiiip alla större motståndare innan de får ställa sig i glasskåpet.
Broodlorden från Deathstorm-boxen har jag gillat sedan den släpptes och eftersom jag köpte en begagnad billigt nyligen så valde jag honom. Jag har aldrig förr målat något som någon annan har byggt ihop, och jag har inte målat mina Tyranider från svart bas tidigare, så det kändes lite udda.
Jag beslöt mig därför för att experimentera lite med mitt färgschema, och se om jag kunde nå typ samma resultat även från en svart bas och med drybrush istället för vi bas och layering som huvudsaklig teknik.
Från det svarta så drybrushade jag mig igenom 4 nyanser av grönt och sedan gult, efter det målade jag på grön och gul glaze för att få bort en del av den gryniga effekten jag får av att drybrusha innan jag som avslutning som vanligt la på ett lager 'ardcoat för en fin och slemmig hy.
Det är absolut en snabbare teknik för mig, men det blir grynigt, det är kanske något jag kan träna bort!
Även klorna gjorde jag annorlunda, jag brukar göra dem som skalet men här valde jag lila istället, vilket jag annars bara gör på stora talons.
Basen blev också ett experiment. Jag vet inte riktigt varför, men när den här tyranidgrejen gubben står på stod ensam på basen så kom jag att tänka på några baser i en gammal White Dwarf. Kring nr 200 så körde de "A tale of four gamers" där en dansk kille, Asger Granerud(?), målade sina Nurgle-baser som ett svart träsk.
De har jag alltid gillat men aldrig försökt mig på, men nu så!
Överlag är jag väldigt nöjd med min Broodlord, även om jag märkte att han saknar både tunga och en häl-klo.
Han är fin ändå!

Som vanligt kvalitetstestar Iiiip alla större motståndare innan de får ställa sig i glasskåpet.
Senast redigerad av 1 Kaptenen, redigerad totalt 22 gånger.
Riktigt snygg, skulle vara kul att se honom brevid någon av dina andra tyranider för att se om teknikerna skiljer sig.
Basen blev riktigt bra!
Basen blev riktigt bra!