Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Påsk, Göteborg

Moderatorer: Joakim, LillePer, Hogglas

Användarvisningsbild
Hylander

Re: Gothcon 2016 - Den stora frågetråden

Inlägg av Hylander »

Så länge det är söndag skulle jag säga men nu är ju inte jag arr så ...;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Det går bra ända fram till midnatt!

Vi har förövrigt beslutat att spika att det är verision 1.6 av kompmallen som kommer användas, detta för att det inte ska ske sistaminuten ändringar för folk.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Så inga Wulfen på GothCon? BUUUUUU!!! :cry:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Tyvärr blir det så.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Serpent skrev:Inga Wulfen på GothCon? BUUUUUUU!!!
LillePer skrev:Tyvärr blir det så.
Bara för det tänker jag hämnas genom att alltid rulla fram -och klara!- Invisibility på min trollis! :x
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

fauh

Inlägg av fauh »

Tjenare, säg att jag vill spela en av spacemarine detachmentsen på GC

Listan är 1000pt core val i main.

500 pt Auxilliary i sideboard a

500 pt CAD i sideboard b.

ÄR DETTA OK?

får jag spela det som en whatever strike force när jag kör med sideboard a och sen när jag kör main + b så är det bara två olika detachments? (och en whatever strike force och en cad i sista matchen)

behöver snabbt svar boys!

Iambroborn

Inlägg av Iambroborn »

Bumpar Fauhs fråga. Är lite intresserad av ifall man kan köra Ett Gladius Strike force (som är decurion style?) där main armén består av battle demi company men resterande för att det ska kunna bli en Strike force ligger i brädorna. Får man njuta av doctrinerna i alla matcher eller kommer de bara räknas som respektive formation då inte allt som krävs för minimum av en strike force ligger i main?

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

För att få nyttja extra doctriner och liknande måste armén som ställs upp på bordet tillgodose alla krav som ställa på formationer.
Wilhelms fråga är lite luddig men spontant borde vara ok. Tänk på att kompen beräknas på hela listan, så eventuella formations minus får ni lida för även om ni missar bonusarna i 2+ matcher.

Till alla andra, listor ska in idag 23.59!
Glöm inte anmäla er till gothcons hemsida och förbetala, spara pengar innan mitten på mars! (Då chansen att förbetala försvinner)

Användarvisningsbild
Spell Familiar

Inlägg av Spell Familiar »

Fråga angående mission 1. Är det den första dödade fiendeenheten som räknas eller den första som din sideboard dödar som räknas. Ergo, sumpar du din chans på first blood om din Malin dödar något innan din sideboard?
"Ahrimans städtant lär ha fullt upp."

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Om din Malin dödar något ska du ringa polisen.
Skämt åsido är det vanliga regler för First blood, men poäng ges bara om en bräd enhet stod för dödandet.
(Dvs JA, dödar en icke sideboard enhet något/något flyr av osv så är chansen till First blood borta i match 1.)

Skriv svar